Inte riktigt min dag idag

Som sagt, det här har inte riktigt varit min dag idag. Den började illa redan vid 06.00 i morse. Jag vaknar av en smäll som kom från köket och så hörde jag hur en massa vatten rann ner på golvet. Jag visste direkt att det var någon av katterna som hade vält vasen med tulpaner på köksbordet, igen. Pallrade mig upp ur sängen och gick ut i köket och torkade upp översvämningen och vände sedan tillbaka till sängen. Det kändes skönt att veta att jag skulle få somna om och sova ca 1 h och 20 min till. Trodde jag ja... Jag kunde ju självklart inte somna om. Efter mycket om och men somnade jag, men då hade klockan hunnit bli 07.10, och klockan skulle ringa 07.20. Så 10 min fick jag sova... När alarmet väckte mig råkade jag självklart stänga av det och somnade om igen och försov mig. Då blev det plötsligt väldigt bråttom. Fick slänga i mig frukosten, ta en snabbdusch och springa till tåget osminkad och med blött hår. Lyckad morgon *not*. Väl framme i skolan går jag och två kompisar och pratar i korridoren och rätt som det är går jag rakt in i en järnbalk. Hann av någon anledning inte se den och rätt som det var small det bara... Snopet värre! Sedan följde dagen i oturens tecken och det hände småsaker hela tiden. Jag snubblade, tappade saker och var allmänt fumlig, men det kanske inte är något ovanligt. Haha...


Nu under kvällen ska jag hålla mig inne i tryggt förvar så jag inte råkar ut för några fler missöden. Ska se handboll kl 18.30. Ikväll spelar Sverige mot Kroatien och det vet jag knappt om jag vågar se. Det kommer garanterat bli en riktig rysare. Den här gången har jag i alla fall bättre koll på tiden, eftersom jag skrev fel häromdagen. Jag hade läst fel och trodde matchen skulle börja 19.10, vilket gjorde att jag missade hela första halvlek mellan Sverige-Spanien. Det var surt... Som tur var kunde man ju glädja sig med att Sverige till slut vann med 34-30.


Dags för lite plugg nu. Måste fortsätta läsa boken som vi ska ha till seminariet nästa fredag.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0