Mumiens återkomst?

Idag har jag gjort någonting som man kanske inte direkt gör varje dag. Hela jag har varit inrullat i toalettpapper och spelat mumie i ett skådespel. Det var inte så lätt som jag hade trott. Först var det en hel histora att linda in mig, och när det väl var gjort kunde jag knappt röra mig. Så fort jag rörde mig krackelerade hela kostymen och började sakta falla av... som tur var hade vi tejpat det tillräckligt väl så det höll någorlunda genom hela pjäsen. Det var ruggigt skönt att få av sig det efter vi spelat klart, för det var väldigt varmt. Inte kunde jag ana att toalettpapper var så varmt? Det kan jag rekomendera om man ska ut på vinteröverlevnadskurs... Måttligt smidigt, men varmt!

 

Nu är det läggdags för jag är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Råkade slocka på soffan nyss och darling lyckades inte få kontant med mig, så han gick hem. När jag vaknade av tv:n en stund senare undrade jag vart sjutton han hade tagit vägen. Måste ha varit helt lost... Romantiskt värre, haha!

 

I morgon är jag ledig. Ska plugga och se till att snygga till lite här hemma. Tycker inte jag gör annat när jag är ledig... 

 

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0