090701

Idag har jag varit hos min farmor och fikat. Vi båda fyller år imorgon, men hon åker till västkusten tidigt imorgon bitti så vi tog vårt firande tillsammans idag. Jag hade med mig av fikabrödet jag bakade igår och det var uppskattat. De fick mycket väl godkänt, haha! På vägen hem från farmor fick jag en mycket trevlig överraskning. Det plingade till i mobilen och det var ett sms från min kompis Theres från Köping. Hon meddelade att hon var på väg till Kolmården och att de hade tagit lunchpaus på Mc Donald´s i Katrineholm och undrade om jag befann mig någonstans i närheten. Senast vi träffades var när hon och hennes man precis hade köpt hus och fått sitt första barn. Hugo var då 8 månader gammal, nu är han 4 år. De har till och med hunnit få tillökning igen – Clara 2 år gammal. När jag fick sms:et befann jag mig 2 minuter från Donken så jag cyklade självklart dit och sa hej. Jättekul att se dem igen! Tänk vad åren springer på och vad mycket som hinner hända däremellan. Förhoppningsvis dröjer det inte 3 år tills vi ses nästa gång.

Just nu sitter jag hemma och äter glass och svalkar mig med fläkten som jag hämtade hos mina föräldrar igår kväll. Den är toppen, tycker både jag och katterna! Jag lider med Tuss och Felix just nu - de har det inte lätt i den här värmen. De ligger utslagna på golvet och flämtar och rör sig så lite som möjligt. För att inte tala om min stackars systerson som ligger hemma i 40,5 graders feber i den här hettan. Som om det inte vore nog varmt som det är. Lilla kraken, hoppas han kryar på sig snart. Då ska han få smaka på mosters goda hembakade bullar.

Får inte glömma att önska Ingela och Malin stort grattis på födelsedagen idag. Hipp hipp hurra till er! Hoppas ni får en kanonbra dag med allt som hör födelsedagar till. 

Jahopp, nu börjar rastlösheten krypa lite i mig. Ska jag kanske ta och baka tryffelkladdkakorna till imorgon så att jag har allting klart? Eller ska jag gå ut? Darling håller på och hjälper sin mor att flytta, så att jag kan lika gärna baka eftersom vi ska åka och bada tillsammans senare framåt kvällen. Så får det bli…

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0