Fredag

Äntligen är det helg - nästan i alla fall. Jag ska dessvärre jobba två timmar på Kappahl imorgon bitti, men det räknas ju knappt. Det är ganska snabbt överstökat. Ikväll ska jag, Emil, Jelena och Erik åka och bowla. Just nu känner jag mig alleles för trött för det, men jag ska försöka rycka upp mig tills dess. Efter bowlingen blir det filmkväll - förhoppningsvis med en massa gott tilltugg, haha. Jag är så himla sugen på att prova de nya chipsen med sourcreme och sweet chili-smak - de sägs vara himla goda. Någon som har provat dem? Jag ska försöka få ta på dem så att vi kan ha det att kalasa på till filmen.

 

Nytt tillskott i chipshyllan - måste självklart provas! 

 

Någonting som blir väldigt underprioriterat här hemma just nu är städningen. Det känns så himla omotiverande att jobba 8 timmar med städ och sedan åka hem och fortsätta med samma syssla hemma. Är man ledig så vill man ju vara ledig, eller hur? Men tänk om alla resonerade så. Förskollärare t.ex. som arbetar med barn hela dagarna - inte kan de komma hem och säga att de inte orkar ta hand om sina egna barn. Sorry barn, mamma orkar inte idag. Jag tar hand om er om några dagar... när jag orkar... Som om de vore ett diskberg. Nej, det skulle inte bli särskilt bra. Man får helt enkelt ta och bita ihop och få skiten överstökat så är det bra sen... Eller så kanske jag skulle ta och anställa en hushållerska, det borde ju inte bli allt för dyrt för mina 43 kvm, eller?

 

I morse gjorde jag nog veckans tabbe. När klockan ringde för väckning kände jag mig så himla pigg så jag stängde av alarmet utan att snooza (som jag vanligtvis gör minst en gång). Självklart råkade jag somnade om till klockan 5.30. Det innebar att jag hade 30 minuter på mig att ta mig från sängkanten till jobbet. Trots tidsbristen kände jag att jag behövde en kopp uppiggande kaffe och bryggde mig en kopp. Vanligtvis dricker jag svart kaffe, men för att kunna dricka det snabbt tog jag för ovanlighetens skull mjölk i... eller vad jag trodde var mjök i alla fall. Jag öppnade bara kylen och tog ut ett paket utan att titta och började hälla. Det som hamnade i kaffekoppen var då tyvärr filmjölk... Fy rackarns vad äckligt det såg ut. Det skar sig och blev någon slags brungeggig sörja med vita prickar. Det blev till att hälla ut skiten och skynda iväg till jobbet utan mitt välbehövliga koffeinintag. Som tur var fick jag en kopp nybryggt kaffe av en vänligt själ nere i verkstaden när jag kom till jobbet. Tack och lov!

 

Nu måste jag ta mig i kragen och städa lite här hemma. Dammsuga, diska och skura badrummet står högt i prioritet. Jippi!

Trevlig helg allesammans.

Kramhej


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mycket vännen! Du får också ha det så bra. Ska bli riktigt skönt att lämna det här regnet och rusket och åka till Kreta. Vad har du för sommarplaner då?

2009-07-11 @ 11:08:49
Postat av: Frida

Chipsen är svingoda! Köp köp köp!

2009-07-11 @ 14:49:18
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0