Happy birthday tooo meee!

Jaha då är man ett år äldre idag då. Shit vad tiden går - känns som om det var igår man fyllde 21. Idag har jag varit och haft jobbgenomgång på SKF dagen till ära. Det var helvetiskt varmt i fabriken och värmen gjorde att huvudet kändes helt tomt. Instruktionerna gick in genom ena örat och ut genom det andra. Det återstår och se på måndag hur mycket jag minns av det som sades. ”Du följer den här korridoren, sen tar du höger, in genom dörren där, upp en halvtrappa och sedan vänster, DÄR står en papperskorg som du ska tömma”. Gaaah, hur ska man komma ihåg allting? Förra året var vi tre tjejer som hade ett varsitt området som vi städade, men i år har de dragit ner så att jag ska sköta lite på alla områdena ensam istället. Det kommer att bli ett jäkla spring. Hur som helst, det kommer att lösa sig, men det känns tungt nu när alla instruktioner snurrar som en karusell i skallen på mig.

Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch. Svetten bara lackade på jobbet och arbetskläderna sitter klistrade som ett plåster kring kroppen. Om det inte var för att folk skulle tycka att det var opassande skulle jag banne mig kunna gå i underkläder resten av dagen – så varmt är det här hemma. Efter att jag har duschat ska jag skära jordgubbar och vispa grädde till tryffelkladdkakan och göra allting klart tills mina gäster kommer klockan 14.00. Senare framåt kvällen ska jag och darling bege oss hem till mina föräldrar och äta födelsedagsmiddag. Det ska bli spännande att se vad hon har för gott att bjuda på. Detta ser ut att kunna bli en alldeles förträffligt trevlig födelsedag!

 

 Stort grattis till mig, haha.


Kommentarer
Postat av: carro

Ett stort grattis till dig!! =)

Massa kramar från Carro

2009-07-02 @ 23:33:49
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Susanne

Grattis i efterskott

2009-07-03 @ 18:05:48
URL: http://www.ziziblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0