Härliga måndag

I morse när jag vaknade var jag helt borta i huvudet. När klockan ringde klockan 04.50 visste jag knappt vart jag befann mig någonstans. Dock hann verkligheten ikapp mig ganska snabbt, så det var bara att pallra sig upp och åka till jobbet... i ösregn. Trots en dålig natts sömn gick det förvånandsvärt bra att jobba idag. Allting gick som planerat och det kändes inte allt för kämpigt. Hade tagit alvedon och rejält med nässpray på morgonen, så det var bara att köra järnet. Det var nästan roligt att komma tillbaka till jobbet, för flera personer knackade mig på axeln och frågade hur det var med mig och sa att de tyckte att det var roligt att jag var tillbaka. De hade tydligen saknat mig för att jag alltid är så glad och trevlig sa de. Alltid roligt att höra att man är uppskattad - det gav lite extra energi att orka med resten av veckan!

 

Resterande delen av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Nu först ska jag vika ihop all tvätt som hänger på tork som jag tvättade igår eftermiddag och sedan blir det en dusch. När jag har fått i mig lite middag är det ju nästan sovdags igen, så man hinner inte med mycket om kvällarna. Blir nog bara en allmänt slapp eftermiddag och kväll. Klockan 20.00 ska jag titta på The Cougar på 3:an. Det handlar om 40-åriga Stacey som är på jakt efter en 20-årig toyboy att förälska sig i och att spendera sitt liv med. Ett urfånigt koncept om ni frågar mig, men det är ändå rätt så underhållande att se. Rätt fascinerande att så unga killar vill dejta en kvinna som är gammal nog att vara deras mamma. Som dessutom är fyrbarnsmor. Jag vet inte om jag är uråldrig i mitt sätt att tänka, men jag tycker att det är lite konstigt. Fast å andra sidan har ju äldre män dejtat yngre kvinnor i alla tider och det tycker jag inte är så jättekonstigt. Hmm, jag är kluven i mitt ställningstagande...

 

Vad anser ni? Är det mer allmänaccepterat att äldre män dejtar yngre kvinnor än att kvinnor dejtar yngre män? Tyck gärna till!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo jag vet, jobbar ju också med städ i sommar, och lacket har redan börjat gå bort. Så tråkigt! Kan inte ha långa naglar heller. Jättejobbigt när naglarna blir förstörda. Allt bra med dig då? :) kram

2009-07-20 @ 19:26:29
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: Mia

Kärleken har ingen ålder...Min sambo är 13 år äldre än mig men det är helt ok. Tycker det är häftigt att det börjar bli mer accepterat att även kvinnor skaffar sig yngre. Helt rätt faktiskt!! Vacker header du har, otroligt fin faktiskt! Kramar!

2009-07-20 @ 21:18:01
URL: http://mysketches.blogg.se/
Postat av: Mia

Hehe... jo det borde ju kännas konstigt för henne om inte annat! 2 år yngre än hennes egna barn. Lite avvikande, det har du rätt i!



Ja det var verkligen ett helt fantastiskt foto, verkligen duktig fotograf..

Tusen tack för komplimangerna! Värmer massor!

2009-07-20 @ 21:34:53
URL: http://mysketches.blogg.se/
Postat av: Carro

Bara du själv är lycklig så skit i vad andra tycker.

2009-07-20 @ 21:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0