Höjden av besvikelse

Fan, fan, fan... Jag hann inte ner i tid. Tunikan som jag länge suktat efter var självklart slutsåld i min storlek när jag kom ner till KappAhl. Jag var bara borta tre timmar, så hann den ta slut. Varför lade jag inte undan en under tiden? Jag skulle ha lyssnar mer på butikbiträdets varning om att de gick åt som smör i solsken. Det är ju lätt att vara efterklok... Det fanns bara XS och L kvar - jag skulle haft en S. Jag provade båda storlekarna som fanns kvar, men XS var för kort och L var som ett tält. Jag provade S i en enfärgad variant av den tunikan och den satt som en smäck. Är det inte typiskt så säg? Både den helvita och den ljuslila var i och för sig också snygg, men lite för lika plagg jag redan har. Det var just det mörkblå-vinröd-blommiga mönstret jag ville ha, som så snyggt matchade med mörkblåa jeansleggings. Det slutade med att jag gick därifrån med bara ett par leggings. Usch vilken besvikelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0