Hur svårt kan det vara?

Är nyss hemkommen från jobbet. Idag har mitt humör åkt berg-och dalbana och har folk råkat befinna sig på fel plats vid fel tillfälle har de dessvärre åkt på en avhyvling vare sig de gjort sig förtjänt av det eller inte. Allting började nog med att jag kom ut i morse och upptäckte att min cykel fått punktering igen. Jag var redan på tok för sen som det var, än mindre att upptäcka punktering och behöva gå till jobbet. Det gjorde mig på oerhört dåligt humör. Väl framme på jobbet gick jag och retade upp mig som fan på vissa handlingsförlamade människor som inte kan göra rent med toalettborsten efter sig om de lämnat bromsspår i toaletten. Det är inte allt för trevligt för mig som städerska att behöva ta hand om det efter dem… Om var och en ansvarade för sitt eget skit så skulle jag kunna slippa en hel del snuskgöra. Vi pratar alltså om folk som är mellan 18-65 år gamla och inte vet/orkar spola och göra rent efter sig. Kan det vara så svårt? T.om. mina elever i skolan som är sju år klarar det bättre. Om barnen glömmer att spola har jag överseende med det, men det vägrar jag ha när det gäller vuxna människor. Någon måtta får det väl ändå vara? Jag känner mig som en gnällig gammal surkärring när jag påpekar sådana saker, men jag tycker att jag har nog med skitgöra.

Nu ska jag duscha och sedan bege mig iväg till en kompis. Han är kattvakt under veckan och jag är så nyfiken på att träffa det tillfälliga besöket. Är man kattgalen så är man! När jag kommer hem därifrån blir det en lugn kväll framför tv:n och sedan tidigt i säng. Har somnat alldeles för sent två kvällar i rad nu och det kanske är det som delvis ligger till grund för mina smått hysteriska utbrott på saker. 

Bäst att ni passar er, haha.


// Den ilskna städkärringen

Kommentarer
Postat av: Amanda

SV: tack så hemskt mycket :) din blogg är väldigt fin.

låter som om du haft en väldigt tuff dag idag, hoppas att du får det lite bättre imorgon :)

2009-07-21 @ 16:10:03
URL: http://lagerskog.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Visst är han fin?! :) Han är en blandras... Jämthund/Karelsk Björnhund! Men han ser ut som renrasig Jämte :)



Usch vilken dag du verkar haft! Hea dagen kan bli förstörd när morgonen krånglar, vilket det oftast gör... För mig iaf ;)

2009-07-21 @ 17:56:41
URL: http://annawahlgren.blogg.se/
Postat av: moonzanna

hej !

Tänkte bara tipsa om att du och dina läsare kan vinna ett helt valfritt armband ifrån Sveriges största armbandsshop Bracy.se på min blogg.



Titta bara in och välj ditt pris och låt mig veta vilket du önskar vinna !

Lycka till !



Kram Sanna



P.s vill du dessutom bli samarbetsblogg med Bracy.se så skickar du mig ett mail på [email protected] så skickar jag mer info om samarbetet.

2009-07-22 @ 09:31:57
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0