Lördag

Är just nu nyligen hemkommen från jobbet. Jag mjukstartade med att jobba mina två lördagstimmar på KappAhl efter min sjukskrivning i veckan. Det kändes lite sisådär måste jag erkänna. Jag är fortfarande jätteseg i kroppen och det är som om huvudet och kroppen spelar i två helt skilda divisioner. Riktigt märklig känsla måste jag säga. Som tur är har jag idag och imorgon på mig att vila också tills jag ska tillbaka till SKF på måndag och jobba heltid igen.

 

Efter att ha läst den HÄR bloggen idag fick jag ett tips på en länk till ett avsnitt av MTV´s 16 and pregnant. Jag har aldrig sett det programmet förut, så jag tänkte att det kunde ju vara intressant att se. Just det avsnittet som hon tipsade om handlade om 16-åriga Catelynn och hennes pojkvän Tyler som av misstag råkat blivit gravida. De kände sig inte redo för att bli föräldrar i det stadiet av livet och bestämde sig för att adoptera bort barnet - flickan Cayla. Jag borde inte ha kollat på det där avsnittet för nu är mina ögon alldeles rödgråtna för resten av dagen. Jag grät så att tårarna sprutade och det gjorde ont i hela mig när jag såg den smärta de var tvungna att genomgå. Hur kan man vara stark nog att lämna bort det barn man har burit på i nio månaders tid? Jag kan bara inte förstå det. Även om jag var medveten om att jag inte skulle kunna erbjuda barnet världens bästa uppväxt för tillfället så skulle jag vara alldeles för självisk för att ens tänka tanken på adoption. På något sätt löser sig ju allting ändå, för eller senare. Jag skulle hellre föredra det än att behöva leva med smärtan över att inte få ta del av mitt barns liv. Hmm, jag blir alldeles upprörd känner jag... Jag måste gå och göra någonting annat nu en stund för att skingra tankarna.

 

Att få av mig arbetskläderna och ta en dusch känns som en bra idé just nu. Sedan skulle jag behöva ner en sväng till stan och köpa hårfärg. Dags att bekämpa den envisa utväxten och den allmänt solkiga och urtvättade färgen som jag har irriterat mig på bra länge nu. 

 

Ha en bra lördag och fortsatt skön helg allesammans.

Over and out


Kommentarer
Postat av: Verran

SVAR:Ja usch det är jobbigt tat vara tjej ibland =( Tack för tipsen förresten ;)

Händer hos dig då?



Usch ja det där programmet lät för sorgligt =(

2009-07-18 @ 14:32:43
URL: http://verraan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0