Motivationssvacka

Just nu sitter jag här vid datorn med en kopp te och funderar lite över de senaste veckorna som har passerat. I början av sommaren (31 maj närmare bestämt) köpte jag ett sommarkort på Friskis och Svettis för att kunna träna intensivt hela sommaren och nå den toppform och drömvikt jag länge suktat efter. Men vad blev det av det? Ingenting. Två veckor efter att jag startade mitt kort var jag barnvakt åt min underbara systerson och sedan dess har jag varit konstant krasslig. Halsont, hosta och feber om vart annat och det tycks aldrig ge sig. Jag som precis hade kommit igång så bra med träningen då. Jag hade dessutom blivit av med mitt envisa sockersug, gått ner ett flertal kilon och mådde bara allmänt prima. Vad hände? I samma veva bytte jag även p-piller och de nya jag fick (Mercilon) drog igång sockersuget på max igen. Sedan dess har jag tyvärr misskött mig rejält och det ger mig dåligt samvete. Det har varit festhelger med alkohol och skräpmat och myskvällar med både chips och godis... Det har inte varit någon ordning på någonting.

 

Jag ställde mig på vågen igår för första gången på flera veckor. Det var inga glädjande resultat kan jag säga. Allt osunt de senaste veckorna har satt sina spår och det känns i både kropp och knopp. Jag känner mig genast otränad igen och kroppen känns matt och orkeslös. Hur kunde den där hurtiga och glada Maria bara försvinna så fort - på bara sex veckors tid. Om jag bara hade försökt hållit motivationen uppe trots förkylningen så hade jag kanske varit nere vid min målvikt nu? Tänk vad livet vore utan alla "om"...

 

 

Jag måste verkligen ta tag i mig själv och se till att jag kommer på fötter igen. Allting gick så himla bra och det kändes som om jag plötsligt hittat tillbaka till mig själv... och så blev det bara pannkaka av allting. Nu vet jag inte vart jag ska börja för att bli back on track igen. Det känns sååå tungt.

 

Igår när jag klickade runt bland en massa bloggar hittade jag en tjej som just nu genomgår en viktresa mot sitt drömmål. Vi tycks ha en liknande problematik och därför fann jag inspiration i hennes ord. Det är en väldigt trevlig blogg - därför tycker jag att ni borde kika in hos henne ----> HÄR.


Kommentarer
Postat av: jessica

jag har köpt båda kjolarna på Topshop i London (=

2009-07-17 @ 13:09:53
URL: http://jessicawahlberg.blogg.se/
Postat av: andrea

aharru, som de kan gå ibland ;) nejmen, ärligt talat känner inte jag heller igen alla i klippet :P

2009-07-17 @ 17:06:41
URL: http://addenilsson.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Ja, verkligen!

Föstår inte hur dom kan föra så fina tårtor.

2009-07-17 @ 19:11:50
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0