Näst sista jobbveckan avklarad

Jag är precis hemkommen från jobbet. Det känns så himla skönt att veta att jag bara har nästa vecka kvar att jobba innan jag kan ta nästan en hel veckas ledigt. Efter det måste jag dock jobba en vecka till, men det känns så avlägset. Orkar liksom inte bry mig om det ännu. Dessutom kommer det kännas grymt skönt när lönen kommer och jag får pengar för en vecka mer än planerat - det är ju alltid välkommet. På löningsdagen kommer allting vara glömt om hur jobbiga de senaste veckorna har varit. Då vet jag ju att jag kommer att slippa det där skitjobbet i ett helt år – tills nästa sommar.

Sitter just nu och gruvar mig över hur det ser ut här hemma. Jag har i princip inte brytt mig om hemmastädningen på en hel vecka och det syns kan jag säga. Kattsand och katthår pryder som ett täckte över parkettgolvet, disk står i drivor ute i köket och det ligger prylar överallt. Ingen ordning på någonting. Jag är ju lite av en städnörd (arbetsskada?!) så det stör mig oerhört mycket att ha det rörigt hemma. Men orken har som sagt en tendens att tryta när man städat i åtta timmar och kommer hem och måste fortsätta där… 

Ikväll ska jag och darling ha myskväll. Vi ska laga matt tillsammans – marinerat kött, färskpotatis i ugn och bearnaisesås. Det ska bli väldigt gott! Efter det blir det eventuellt en sväng bort till Linda och Robert, för de har grillkväll tillsammans med några vänner. Dock blir det en lugn kväll i allmänhet eftersom jag måste upp och jobba klockan 9.00 imorgon. En tvåtimmarsstädning på KappAhl som vanligt på lördagar.

Önskar alla en riktigt trevlig helg!
Tjingeling 

Kommentarer
Postat av: frida

fin blogg!:D kolla in min blogg www.lippsdontlie.blogg.se ha det bra kram!<33

2009-07-25 @ 01:44:52
URL: http://lippsdontlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0