Oerhört trött och hängig

Idag mår jag inte alls bra. Tröttheten kväver mig och huvudet sprängs av huvudvärk. Jag fick en tid för provtagning på vårdcentralen i morse kl. 9.30 så nu är det bara att invänta svar. Proverna skickas iväg på analys imorgon bitti vilket innebär att svaret kommer tidigast på torsdag. Jag vet inte riktigt vad jag ska hoppas på. Jag vill ju inte vara sjuk, men jag vill hitta en lösning på problemet. Om det visar sig att jag har fel på hormonproduktionen i sköldkörteln så måste jag ju medicineras dagligen resten av mitt liv och det känns inte alls kul. Men å andra sidan får jag ett svar på varför jag mår såhär dåligt och därmed får chansen att bli bättre. Visar svaren ingenting är man ju tillbaka på noll och måste ta mer provet för att utreda vad som är fel. Det skulle kännas oerhört frustrerande. Vad svaret en visar så vill jag bli frisk nu. Jag vill tillbaka till den där pigga och glada jag som mådde bra och stundtals hade all energi i världen. Nu känns allting bara jobbigt och det är inte alls likt mig. 

Nu ska jag ta en Alvedon mot huvudvärken och sedan bädda ner mig i soffan och sova en stund. Ögonlocken är tunga som bly och jag orkar inte kämpa emot tröttheten längre. Om ingen skulle störa min sömn under resten av dagen skulle jag garanterat kunna sova tills imorgon bitti – så trött är jag. Inte helt normalt, jag vet…

Zzzz… 

Kommentarer
Postat av: Verran

Jobbigt att du känner dig dålig =( Förstår att det måste vara jätte jobbigt =P

2009-07-28 @ 18:19:09
URL: http://verraan85.blogg.se/
Postat av: sofie (dillen)

hoppas att du får svar på vad det kan vara, hoppas det är något mer lättbotat än sköldkörteln så att du inte behöver medicineras livet ut. Vet folk som har "botat" struma (sköldkörtelsrelaterat) utan medicin, om du vill veta mer ifall att det är sköldkörteln och du vill prova så hojta bara till så ska jag skaffa fram info om dessa fall! :)



håller tummarna för dig!

2009-07-28 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0