Grattis darling

God morgon... eller vad man ska säga. Klockan är ju rätt mycket, men jag avslutade precis min frukost. Jag dukade upp en riktig lyxfrukost till mig själv med kaffe, färskpressad apelsinjuice, kokt ägg, skivad melon, en skål fil och müsli, smörgås med Philadelphiaost, rostbiff och skivad paprika. Det avnjöt jag med andakt kan jag säga. Helst hade man ju velat äta den på balkongen i förmiddagssolen – men det gick ju självklart inte på grund av ösregn. 


 

Min härliga frukost.

Idag fyller min pojkvän Emil 23 år. Stort grattis till dig darling! På grund av att det var midsommarafton igår har han valt att förskjuta firandet av födelsedagen till imorgon istället. Undra varför? Är det någon som har en gissning kanske? Haha.

Grattis grattis till dig!

Igår firade vi som sagt midsommar och det blev riktigt trevlig. Tack Linda och Robert för en trevlig fest! Först grillade vi och sedan blev det smarrig gräddtårta med jordgubbar. Jag valde att slopa planen om en helnykter kväll så det slank ner två glas vin, en snaps, en cocktail och en liten whiskey. Trots detta tyckte jag att jag höll mig i skinnet kring chipsskålen och allt annat gott som stod framdukat. Dessvärre blir ju min mage lite arg på mig efter en sån här kväll, trots att jag tog det väldigt lugnt. Till det grillade köttet blev det en klick bearnaisesås och vin, sedan en näve chips, starksprit, grädde i tårtan och som toppen på berget – kaffe. Rena döden för en katarrmage som min. Men det är smällar man får ta!


Alla samlade ute på altanen hos Linda och Robert.



När jag öppnade bloggen förut hade jag fått en kommentar av en tjej som ville se en bild på min midsommarklänning. Hon tyckte att den verkade så söt utifrån min beskrivning. Just nu ligger batteriet till min kamera på laddning, men det dyker upp en bild framåt eftermiddagen – jag lovar!

Planen för dagen ser ganska lugn ut. Jag ska plocka och göra lite i ordning här hemma och framåt kvällen ser det ut att bli filmkväll hos darling. Inte mycket annat man kan göra när regnet öser ner. Ha en fortsatt bra dag allesammans. Hoppas att ni inte regnar bort i vårt underbart blöta sommarväder!
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0