Hela världen sörjer kungen av pop

Jag öppnade nyss aftonbladets nättidning och möttes av en stor chock: MICHAEL JACKSON DÖD. Jag kan inte fatta att det är sant, bara 50 år gammal. Hjärtattack - bara sådär... borta. Han fördes till sjukhus i LA efter att ha fått hjärtstillestånd i hemmet igår vid lunchtid lokal tid, med avled senare under eftermiddagen. Helt ofattbart. Kungen av pop! Det finns med största sannolikhet ingen som kommer att bli så stor som honom och kunna överta den titeln. Allt massproducerat dynga som görs nu för tiden kommer aldrig någonsin att kunna mätas med hans mästerverk.

 

Gosh, jag är fortfarande i chock. Det är svårt att ta in att det sant - min tonårsidol... död. Den mannen har fått folk världen över att både beundra och förundras. Trots alla skandaler och märkliga nyheter som har fyllt löpsedlarna genom åren, har han ändå ägt scenen och slagit popvärlden med storm. Hans hits kommer att leva vidare från generation till generation - de är helt klart odödliga. Thriller, Billie Jean, Bad, Black or White, Beat It... man kan rabbla favoriter i dess oändlighet.

 

Michael Jackson var min tonårsidol och min absoluta favoritlåt var Black or White. Numera är nog Thriller den jag gillar bäst.

Vilken låt av Michael Jackson är din favorit? 

 

R.I.P Michael Jackson.  1958-2009

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Sv: som tur är fick jag tillbaka motivationen när jag såg vad vågen visade för siffror.

2009-06-26 @ 15:30:59
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Pelle Duveblad

"Man in the mirror". "Blame it on the boogie" med alla 5 jacksons är också den fruktansvärt bra

2009-06-26 @ 16:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0