Lugnande besked

Nu är jag precis hemkommen från lunchen med chefen och de andra tjejerna på Sodexo. Jag tog fiskrätten precis som planerat och den var såå gudomligt god. Jag åt sakta och avnjöt varenda tugga med andakt. Det var nog dessvärre ingen vidare nyttig lunch. Panerad och stekt fisk, en riktigt smörig hollandaisesås och en smör/gräddsmakande potatisbakelse. Det sätter sig som bomull kring hjärtat, som min mormor brukar säga. 

Under lunchen fick jag reda på att semesterplanerna äntligen är klara och att det blir jobb för mig i sommar. Som det verkade blir det heltid vecka 28-31. Det känns som ett enormt lugnande besked. Precis som jag skrev för någon vecka sedan – allting har en tendens att ordna sig. Då blir det tre veckor ledigt nu tills jag börjar jobba och sedan två veckor ledigt innan skolan börjar igen. Det låter som en utmärkt plan. Då får jag och Emil två veckors gemensam semester också, med start nu på fredag.

Nu ska jag krypa ner i sängen och vila. Har precis tagit en Alvedon i hopp om att bli kvitt min överjävliga huvudvärk.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0