Oh, vilken härlig dag *sjunga*

Steg upp på morgonen
innan din dag var riktigt vaken
woowow vilken härlig dag


lalalalalalala...
lalalalalalala...
lalalalalalala...


I morse vaknade jag av att telefonen ringde vid 07.30. Det var min chef på Sodexo som ringde och undrade om jag kunde jobba. Den ordinarie tjejen som sköter städningen på KappAhl på vardagarna var sjuk och de behövde någon som kunde ersätta henne med väldigt kort varsel. Städningen började klockan 08.00 och vi avslutade vårt telefonsamtal vid 07.25. Det var bara att sömndrucket resa sig ur sängen, klä på sig och gå iväg. Jag som hade planerat att sova ut idag och sedan äta en rejäl frukost med gröt, ägg, frukt och te, men det var bara att glömma. Hann med att slänga i mig en banan längs vägen, det var allt. Som tur var slutade jag redan klockan 10.00 och då kunde jag äta i lugn och ro. Efter den aningen sena frukosten läste jag uppsatser inför opponeringen på torsdag, sedan somnade jag som en stock i soffan. Sov väldigt djupt tills darling kom och ringde på dörren vid 13-tiden. Vi hade bestämt att vi skulle gå Djulö allé. Då blev man hastigt uppväckt igen… Sagt och gjort. Vi knallade iväg och gick allén i det ljuvliga sommarvädret. Efter det gick vi hem till mig och avnjöt en kopp kaffe och färska ananas på balkongen. Kändes som rena solsemestern. Bara vågskvalpet som fattades.


Nu är det snart dags för en dusch. Måste blaska av mig all solkräm som jag kletade på mig innan promenaden. Den behövdes kan jag säga. Trots solfaktor 20 blev jag lite rosa om axlarna och bringan. När vi har duschat och gjort oss klara ska vi åka till Konsum och handla och sedan cykla iväg på picknick. Måste ju ta tillvara på vädret. Det ska bli väldigt mysigt!



Ska bli spännande att se hur det går att cykla idag. Var och tränade ett 75 minuter långt skivstångspass igår eftermiddag. Har inte tränat ordentligt på snart två månader och aldrig någonsin kört skivstång, så träningsvärk och stelhet är bara förnamnet idag. Går som en stelopererad gammal tant. Men det är skönt, då vet man att man har gjort lite nytta. Känns bra att ha avklarat första passet. Nu är jag igång!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0