Toppfavoriter

Efter mitt inlägg igår om Winnerbäcks låt Jag är hos dig igen konstaterade jag ju att de flesta av hans alster är väldigt speciella. Utifrån det började jag fundera på vilka låtar som är mina absoluta toppfavoriter. Först tänkte jag topp-3, men det var en omöjlighet. Topp-5 likaså... Det fick helt enkelt bli topp-10. Av alla favoritlåtarna så går det dock, enligt min mening, inte att lista de i någon specifik ordning, för alla är ju precis lika bra. Det här är i alla fall mina topp-10-favoriter:

 

* Jag är hos dig igen

* Vänner

* Söndermarken

* Ingen soldat

* Elegi

* Idiot

* I dina ögon

* Du får mig

* Du gamla fria nord

* Stackars

 

Listan skulle kunna göras nästintill evighetslång, men det här är de låtar jag skulle välja ut om jag bara fick lyssna på tio stycken Lasse-låtar för resten av mitt liv. Ingen soldat kommer alltid förbli extra speciell för mig, för det var den som fick mig att omvändas från Lasse-hatare till Lasse-fanatiker. Ganska dramatisk förändring kan jag säga. Det har jag min kompis Markus att tacka för! Han gav inte upp - han skulle få mig att gilla Winnerbäck, om det så var det sista han gjorde. Jag trodde personligen att det skulle vara en omöjlighet, men han lyckades efter sisådär ett år. Bra jobbat!

 

Är du, liksom jag, också ett Lasse-fan? Vilka är dina favoriter? Är det någon av hans låtar som är extra speciell för dig? Skriv gärna och berätta!

 

Kan man annat än beundra denna man?


Kommentarer
Postat av: 16 år och gravid!

Jag älskar lars winnerbäck! :).

2009-06-12 @ 19:20:54
URL: http://elinzollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0