Äntligen

Nu har jag äntligen fått besked om det efterlängtade stambytet som ska ske i mitt hus. Jag har längtat efter det bra länge eftersom när det bara blir värre och värre översvämningar på badrumsgolvet varje gång man duschar. Det är ganska störande. Jag har dock hört att ett stambyte är ganska komplicerat. Gubbarna som var här och mätte och fotograferade i badrummet sa att man skulle kunna bo kvar i lägenheten medan arbetet utförs, men det tycker jag låter jobbigt. Hur ska det gå med katterna och allting? Det ska börja renoveras i mitten av maj, vilket innebär att jag packar mig en väska och flytta över till darling med katterna i några veckor tills det är klart. Det ska bli spännande att prova på att bo ihop – Se vem som tröttnar först, haha. 

Det ska bli så underbart att få komma hem, när renoveringen är klar, och ha ett nytt och fint badrum. Inget stopp i avloppet, inga gamla äckliga kranar som härstammar från dinosauriernas tid, det fula badrumsskåpet är borta och ingen sunkig brun plastmatta på golvet. Det ska bli så skönt! Då blir äntligen min lägenhet komplett, eftersom jag älskar allting förutom badrummet. Det ända jag möjligtvis kan anmärka på för övrigt är balkongdörren. Den har sett sina bättre dagar och skulle behöva bytas ut. Det är det negativa med att bo i en bostadsrätt – man kan inte bara ringa någon hygglig hyresvärd som kan komma och fixa sådana saker. Man måste ordna med sådant och bekosta det själv, vilket jag av erfarenhet har märkt resulterar i att det inte blir av alls. Är det inte märkligt? Jag har bott här i över 1,5 år och har sedan dag 1 haft stopp i avloppet under badkaret. Killen som jag köpte lägenheten av lovade att fixa det innan överlämningen av nyckeln, men icke… Sedan dess har det bara inte blivit av. Jag har tänkt tanken tusen gånger att ringa någon händig fillur som kan greja det, men dagarna har gått och ingenting har hänt. Snålhet, lathet, ignorans – call it what ever. Nu jävlar ska det äntligen bli av i alla fall.

Halleluja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0