Huvudbry

Det här har varit en lång dag. Jag började klockan 7.45 imorse och slutade kl 18 efter kvällens stormöte på praktiken. Det var ganska påfrestande. Mötet handlade om de omorganisationer som ska ske på skolor i Katrineholms kommun. Jag hade verkligen inte förstått hur omfattande de är. Jag satt där som ett frågetecken när jag väl insåg hur stort och problematiskt det kommer att bli för alla inblandade. Lider verkligen med alla berörda pedagoger, föräldrar och inte minst de barn som man ska kasta runt som bollar i kommunen. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli så bra det bara går, för alla parter. Det kommer säkert bli en stor omställning för alla, men det kanske är en vanesak. 

Jag blev även smått oroad över framtiden – chansen att få ett jobb den dagen jag tar min examen. Förhoppningsvis har den här oroligheten hunnit lägga sig till dess, men vad ska man vänta sig? Som det ser ut i nuläget finns det ju inga jobb alls. Gjorde nog ett ganska osmart drag när jag valde bort möjligheten till dubbel kompetens (både förskollärare och lärare), eftersom efterfrågan på förskollärare fortfarande ökar. Men men, gjort är gjort… Bara att hoppas på att vinden vänder tills jag är klar med min utbildning. Men det är ju inte annat att man känner sig lite orolig. Inte världens drömläge att ha studerat i 3,5 år och tagit studielån och sedan bli arbetslös. Det skulle kännas skit eftersom man måste ha rätt utbildning för att ha en chans till fast anställning, och när man väl genomgått studierna står man där lottlös i alla fall.

När jag kom hem från mötet och hade alla dessa tankar snurrande i huvudet visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Trots att jag var trött pirrade rastlösheten inom mig så jag trodde att jag skulle bli galen. Jag slet fram alla städhjälpmedel och tog mig an en rejäl städning i köket, sorterade en massa gamla papper och slängde en massa onödiga prylar som låg och drällde – allt för att få ur mig min frustration. Känns väldigt skönt nu efteråt. Som man brukar säga: Det finns ingen ont som inte för någonting gott med sig, som gubben sa när svärmor kom med tårta. Haha… 

Nu är det dags att ställa klockan på ringning inför imorgon och sedan krypa ner i sängen och kolla lite på tv innan det är dags att sova. Kommer med största sannolikhet sova som en sten i natt. 

God natt

Kommentarer
Postat av: Pusslaren

http://www.youtube.com/watch?v=InmKehBKn1c



din första rad :)

2009-03-05 @ 16:57:05
URL: http://www.pusslaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0