Sicken dag

Vilken dag. Allting har gått i ett och jag känner mig fullkomligt slut. Det började stressigt redan i morse när jag tryckte på snooze på mobilen alldeles för många gånger och fick rusha hela morgonen för att komma iväg. Måste ha haft hjärnsläpp de här två första dagarna på praktiken för jag har varit bombsäker på att morgonmötet är klockan 8.00, fast det är 7.45 – så jag har kommit försent två dagar i rad innan jag fattade att det är jag som har tagit fel på tiden. Så pinsamt!

Min hektiska morgon:
06.20 – Klockan ringer och Maria trycker på snooze och sover vidare. Zzzz…
06.35 – Vaknar och inser att jag verkligen måste gå upp. Seeegt
06.40 – Slänger i mig fruktsallad, macka och kaffe
07.00 – Duschar, blåser håret och sminkar mig lite halvhjärtat. Krafsar ihop alla saker jag behöver med mig för dagen och rusar iväg…
07.25 – Möter Emma vid Kullbergska huset och gav oss av på den 30 minuter långa promenaden till praktiken. I snöslask... Blä
07.55 – Kommer helt oförstående in på morgonmötet och undrar varför de börjat så tidigt idag igen. Ville bara dö, så skämmigt var det att jag tagit fel på tiden. Framstår ju som universums värsta slarv-Fia.
8.15 – Barnens skoldag börjar och äntligen känns läget under kontroll. Puuh…

 

Efter dagens praktik begav jag mig till simhallen och simmade 40 minuter, bubblade lite bubbelpool och bastade. Det var en skön avkoppling. Dessvärre blev jag så trött och hungrig efteråt när jag skulle gå hela vägen hem, så jag trodde jag skulle somna. Hade noll energi kvar i kroppen. Varje steg kändes som en mil. Ville bara hem, hem, hem… 


Nu när jag väl är hemma ska jag inte göra så mycket. Ska laga mat nu och sedan slå mig ner i soffan framför tv:n och avnjuta en välförtjänt vila.

Zzzzz… 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0