Fröken virrpanna

Idag är jag fortfarande krasslig. Igår kväll trodde jag inte att jag skulle kunna gå till praktiken men jag pallrade mig iväg trots allt. Jag vaknade när klockan ringde vid 05.50 men tryckte som vanligt på snooze... trodde jag ja. Jag stängde visst av. Nästan gång jag kollade på klockan var den 05.56… trodde jag ja. Den var 06.56. Inte konstigt att jag tyckte att de där 6 minuterna kändes långa eftersom jag sovit i mer än en timme. Tack och lov att jag vaknade någorlunda i alla fall. Stressigt blev det och jag hann knappt med någon frukost. Jag som var seg redan innan… Det blev till att rusha iväg på cykeln. Längs vägen fick jag försöka planera ihop dagen i huvudet eftersom jag skulle ha helhetsansvar och inte orkat göra någon planering igår. Det gick väl sisådär. Fick improvisera liten och gå på känn. Mitt huvud hängde knappt med alls idag så det blev kort och gott pannkaka av allting. Så det kan gå! 

Hoppas ni har haft en bättre start på den här veckan än mig. Nu ska jag uträtta några måsten här hemma och sedan lägga mig i sängen och försöka vila ut den här envisa förkylningen. Någon som har något bra tips på snabbverkande huskur mot förkylning? Mamma tipsade om att gurgla halsen med saltvatten. Det var måttligt mysigt, men det måste ha gjort lite nytta eftersom halsen är lite bättre idag.

Over and out

 

Ps. Till de som läste min efterlysning igår kan jag meddela att katten är återfunnen. Den hittades av någon snäll själ vid Djulöområdet och hjälptes hem till ägaren helskinnad. Slutet gott, allting gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0