Kristi flygare

Idag blev det en väldigt lång sovmorgon. Vi vaknade lite innan 12, vilket var behövligt eftersom varken jag eller darling kunde somna när vi kom hem i natt. Vi har hos Linda och Robert igår kväll och grillade, spelade spel och hade allmänt trevligt. Det var bestämt att vi skulle ha en lugn kväll, men folk hade alkohol med sig och när ölspelet plockades fram blev fyllan ett faktum. Inte för mig dock, eftersom jag drack vatten. Blir illamående av blotta tanken på alkohol efter förra helgen, haha. 

 

Idag har vi varit och handlat på eftermiddagen. Först åkte vi till Skokanonen. Jag köpte mig ett par rosa/röda foppatofflor och ett par svarta tygskor. Jag tycker foppatofflor är så groteskt fula, men hur sköna som helst. Nu när de var nedsatta till 50 kronor passade jag på att köpa ett par. Har varit lite för snål tidigare. Efter det bar det av upp till ÖB och Willys. Handlade hem en massa mat som jag ska tillaga och göra matlådor av. Ikväll ska det lagas lagas lasagne och kryddig korvgryta med ris. Lär räcka ett bra tag framöver. När jag är klar med matlagningen ska jag och darling gå ner till Konsum och hyra en film. Till filmen blir det mitt favoritsnacks Vickningschips med holiday-dipp. Syndigt värre! Har ni någon film som ni kan rekomendera? Jag känner mig så dåligt uppdaterad på filmfronten just nu. Alla tips är välkomna.

 

By the way. Har precis testat Ahlgrens nya husvagnar med fruxo-smak. Tyckte dessvärre inte att de var någon höjdare. Smakade lite tvålaktigt. Orginalbilarna är helt klart svårslagna. Har testat alla varianter såsom sura bilar, chokladtäckta bilar, vägskyltar och bildeck, men inga av de slår orginalen. Länge leve orginalbilen! Undra vad som kommer härnäst?

 

Flipp eller flopp?


Kommentarer
Postat av: Verran

SVAR:Ok lycka till med uppsatsen =)

Trevlig helg till dig med ^^

2009-05-21 @ 16:13:50
URL: http://verraan85.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej Maria / Mia :)

Tack för komplimangen för bloggen, det är siolia som gjort den, är jättenöjd.

Du undrad vad för bok jag skriver på...det är nog en ungdomsbok/vuxenroman om en tjej på högstadiet som råkar delta i en stor lögn...som förändrar allt. 80 sidor är klara, men mycket småpill med texten och göra om vissa delar. Hoppas skolan går bra för dig! Kram Karin

2009-05-21 @ 17:55:22
URL: http://lejonkaka.blogg.se/
Postat av: Karin

och ja just det filmtips: twilight ( vampyrfilmen) verkade lite larvig men när jag såg den satt jag som klistrad haha!

2009-05-21 @ 17:56:44
URL: http://lejonkaka.blogg.se/
Postat av: Josephine

Din lilla överraskning var verkligen uppskattad i onsdags, och himelskt god!

2009-05-22 @ 08:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0