Nu tar jag helg!

Jaha, då har tre veckor passerat om man har sagt adjö på praktiken för sista gången. Känns lite sorgligt. Det har varit ett väldigt roligt och lärorikt år. Det har tydligt visat både hur roligt, men även jobbigt och påfrestande, mitt kommande yrke kan vara. Det får mig både att längta och våndas på samma gång. Märklig känsla. Som tur är överväger det positiva det negativa. Barnen ger en så mycket tillbaka. Jag kommer leva länge på en rolig sak som hände för en vecka sedan. Vi planterade gula ärtor och pratade om hur det går till när någonting gror. Sedan fick de rita och beskriva vad de trodde skulle växa upp ur jorden utifrån den gula ärtan, varav en elev ritar en kaktus. Är inte det för charmigt?


När jag hade sagt hejdå på praktiken åkte jag ner en sväng på stan. Jag åkte och köpte säsongens första mjukglass. Mjukglass med daimkulor på, det ni! Det sätter sig som bomull kring hjärtat, som min mormor alltid brukar säga. Efter det åkte jag till systemet och köpte en flaska vin och några cider. Skulle egentligen bara ha vin, men var tvungen att prova den nya sortens cider med smak av peach/melba. Det lät smarrigt. Någon som har hunnit prova den?


När darling har slutat jobba för dagen ska vi gå ut och äta. Vi har inte bestämt vad eller vart vi ska äta, men det brukar lösa sig. Jag är barnsligt sugen på pizza. Vi får se vart vi hamnar. Nu ska jag sätta mig på balkongen och njuta av solen en stund.


Trevlig helg allesammans.

Ciao


Kunde inte låta bli att korka upp och provsmaka den nya cidern nu medan jag sitter på balkongen och njuter av solen. Den iskalla drycken svalkar gott i solen. Smaken var det absolut inget fel på, men den är dock lite väl söt för min smak. Men gillar man supersöta cidersorter med godissmak kan jag verkligen rekomendera den här. Testa själv och tyck till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0