Regniga tisdag

Vart har det soliga och vackra vädret tagit vägen? I helgen var vädret som mitt i juli och nu plötsligt är det som oktober/november. Jag och Linda bestämde igår kväll att vi skulle promenera till praktiken idag och det kändes lite lagom motigt när jag vaknade och såg att det regnade ute. Men som talesättet säger - det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Sagt och gjort. Jag krängde på mig regnjacka och tog mitt paraply och gick. Det var riktigt skönt. Promenaden gick fortare än vad jag hade trott så jag hann till och med sitta ner i personalrummet och läsa Kuriren innan morgonmötet. Det kändes lite extra lyxigt. Inte ofta man hinner med det. Resterande delen av dagen har knallat på som planerat. Vi har bland annat arbetat med dockteatern och har precis börjat repetera repliker med rörelser. De är jätteduktiga.

Nu ska jag sätta mig och arbeta med utvecklingsplanen och observationsuppgiften som vi ska genomföra. Finns en del att pyssla med om dagarna när man kommer hem. Man behöver inte direkt oroa sig över risken att bli sysslolös. Ska försöka få mycket gjort nu när vädret är som det är. När det regnar får man ju inte lika dåligt samvete över att sitta inomhus. 

 

Dripp, dropp, dripp, dropp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0