Nya badrummet

Som ni vet så har mitt badrum fått sig en makeover de senaste veckorna. Det har pågått ett stambyte i huset och detta har varit mycket efterlängtat. Dum som jag var tog jag inga direkta bilder på hur det såg ut före, men jag hittade några bilder i arkivet där det gav en inblick i badrummets tidigare skick.

Före:



Som ni ser så var översvämningar i badrummet vardagsmat under de två första åren jag bodde här. Så även droppande kranar, snuskigt badkar, gammal äcklig toalett samt fula väggar. Det var oerhört irriterande och jag längtade väldigt mycket efter det beryktade stambytet. Badrummet var över lag i väldigt stort behov av en upprustning eftersom större delen av interiören härstammade från stenåldern.

Efter:




Som ni ser så är det en rejäl skillnad. Det äckliga badkaret har ersatts av en fräsch duschvägg, som man skjuter in efter användning och därmed vinner lite extra plats. Det gamla fula badrumsskåpet har ersatts med en snygg och praktisk kommod och tillhörande spegelskåp. Inga droppande kranar, inga översvämningar, ingen unken avloppsdoft osv. Det kan helt enkelt inte bli bättre! Lite drygt två månader har gått sedan stambytets start och jag är så nöjd över resultatet.

Tidigare hade jag rött som färgtema i badrummet. Det har numera ändrats till svart och det blev riktigt bra. Jag har köpt nya svarta handdukar, svart matta, svart toaborste, svart tandborstmugg, tvålpump samt svart kakeldekoration. Det enda som återstår innan jag anser mig helt klar är att byta ut den röda pedalhinken till en rostfri, men det kommer framöver. Mest nöjd är jag nog med kakeldekorationen som jag köpte på Ikea härom veckan. Det var ett evigt pyssel och många svordommar innan den kom på plats, men ack så snyggt det blev!

Är det inte fräscht så säg? Inte en översvämning så långt ögat kan nå!

Ps. Lägg märke till linslusen Felix som måste vara med så fort kameran är framme, haha. Sweet!

Kommentarer
Postat av: Soffan

Gillar verkligen kakeldekorationen Mia! Har funderat på att sätta en sån på en av våra (tapet)väggar, men i badrummet funkar det ju om möjligt ännu bättre! Ännu ett bra inspirationstips ;-) Kramis!

2009-11-21 @ 13:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0