Tålamodsprövning deluxe!

Mycket kan mitt tappra tålamod klara av, men när det gäller datakrångel så blir jag fullkomligt vansinnig. Jag blir så arg och frustrerad när tekniken inte gör som jag vill och då vill jag bara skrika rakt ut. Vore det inte för att jag har en normalfuntad självbehärskning så skulle datorhelvetet få sig en flygtur över balkongräcket när den krånglar. Idag har varit en sådan dag. Jag har med hjälp av en kompis försökt råda bot på min dator som på sistonne har börjat sega och leva sitt eget liv. Han har via MSN försökt guida mig genom en installation av ett program som ska rensa upp lite i min trögfattade dumburk. Det var inte helt lätt kan jag säga. Datasnillet till kompis förklarade i en massa olika krångliga datatermer och jag fattade nada. Han måste trott att jag är född på stenåldern. Tänk dig att du ska förklara det här för en 3-åring, sa jag. Då lägger du informationen på en lagom nivå för att jag ska begripa.

Lugn och fin... räkna till tio...

Jag kunde nästan höra hans suck på flera mils avstånd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0