Ute i ovanligt god tid

Idag var jag på stan i Norrköping efter att skolan slutat. Jag var på jakt efter en julklapp till syrran och hennes sambo samt till systersonen. Den till syrran hade jag redan klurat ut, så det var bara att gå och köpa. Presenten till systersonen är dessto svårare. Han fyller år den 15:e december och sedan är det jul kort inpå, så jag måste hitta två passande grejer. Jag känner lite press på mig att köpa någonting bra, med en tydlig pedagogisk tanke bakom, eftersom jag går en pedagogutbildning. Då vill jag inte köpa vilket skräp som helst. Jag har hittills köpt en bok som innehåller djur, siffror, färger och liknande som jag tror kommer att passa honom bra. Den ska ha få i födelsedagspresent. Vad det blir till julklapp får jag fundera vidare på, men det lutar åt någonting i köksväg som kan passa till hans leksaksspis. Det tycker han är väldigt roligt! Han gillar att leka att han lagar mat och sedan servera dem som är med och leker.

Dessutom blir det en extra present att köpa i år eftersom min syster och hennes sambo kommer att få ett till barn vilken dag som helst. Bebisen var beräknad i onsdag, men ännu har ingenting hänt. Så fort min mobil ringer blir jag på helspänn, för man vet ju aldrig när det ska bege sig. Det är spännande värre!

Jag är ute i ovanligt god tid vad det gäller julklappar i år. Jag som alltid brukar vara ute i sista sekund och handla några dagar innan jul, då jag är ledig från skolan. I år ska jag försöka ha lite bättre planering så att jag är klar i god tid, utan att behöva stressa. Det tror jag kommer att får julklappsinköpen att inte kännas lika kravfyllda. Då har jag tid på mig att planera och fundera ut någonting bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0