Bensinstopp

Så skulle man kunna sammanfatta dagens träning. Ungefär en kvart in i passet började min kropp kännas som en spaghetti och orken bara försvann. Rörelserna kändes alldeles överjävliga och jag ville bara avbryta och gå hem. Det tyder på att jag har fått i mig på tok för lite energi idag, för så brukar jag inte vara. Jag vaknade vid 10-tiden idag, men låg kvar i sängen till 10.30. Då åt jag en frukost bestående av en knäckemacka med smör, ost och paprika och en kopp grönt té. Efter det åt jag en banan. Det tyckte jag kändes tillräckligt. Sedan satte jag mig och pluggade och glömde helt bort tanken på mat. När klockan slog fyra hade jag fortfarande inte ätit någonting sedan frukost och slängde hastigt i mig några tuggor överbliven pasta med tonfisksås. Jag kunde ju inte äta för mycket då eftersom träningen skulle börja exakt en timme senare. Jag är grymt känslig och får väldigt lätt håll nämligen. Sagt och gjort - relativt intensiv träning på den lilla energin är inte att rekommendera. Det resulterar i att kroppen får totalt bensinstopp!

När jag kom hem blev det till att snabbt fixa fram mat. Jag darrade i hela kroppen och blev nästan yr - så hungrig var jag. Som tur var hade vi tinat köttfärsbiffar som vi skulle ha till middag och till det slängde vi ihop en sallad gjord på grönsaker och överblivet ris. Detta serverades med en kall sweet chili och rödlökssås. Det var sååå gott!

Nu blir det till att slappa i soffan och avnjuta en ruta (eller två...) av Marabou dark orange. Det borde man få unna sig efter en duktigt genomförd vecka!

Goodbye

Kommentarer
Postat av: nina

sv; han väger hela 7 kg:)

2009-10-02 @ 21:33:15
URL: http://litenniniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0