Halvvägs genom veckan

Idag hade jag vfu-seminarium på förmiddagen mellan 8-10 och sedan kunde jag åka hem med 10.33-tåget. Jag som var alldeles övertygad om att vi skulle ha seminarium mellan 8-12. Sådana postiva överraskningar är alltid välkomna! Seminariet idag var över lag väldigt intressant. Vi diskuterade väldigt många aktuella frågor och det är helt klart inte bara jag som känner sig lite oroad över framtiden och det ansvar som vår kommande profession medför. Det känns på sätt och vis skönt att man inte är ensam om dessa funderingar och det ger en viss lättnad att få ventilera sig.

Över lag har jag inte gjort så mycket idag. Jag har mest suttit vid datorn, druckit té och kollat på förlossningskliniken. Så slappt kan jag inte fortsätta dagen, därför funderar jag på om jag ska försöka trotsa min träningsvärk och bege mig iväg och träna ikväll. Ett baspass borde funka, eller vad tror ni? Klarar en gammal stel get som jag av det? Haha, försöka duger i alla fall. Träningvärk är ju liksom en ganska bitterljuv känsla. Det ger bevis på att man har ansträngt sig rejält och gjort nytta samtidigt som det kan vara obehagligt och göra ont.



Vad tycker ni - hur upplever ni träningsvärk?

Ha en fortsatt bra dag i kylan.
Mia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0