Nämen hej Eva!

Jag är nyss hemkommen från stan. Var nere en sväng på Lindex för att köpa en pensel till min foundation samt en puderborste. Jag såg en instruktionsvideo på nätet där make-up artisten Linda Hallberg visade hur man enkelt lägger en snygg bas med concealer, foundation, puder och rouge och i samband med det gjorde hon mig påmind om hur ohygieniska sminksvampar är. Därför var jag tvungen att rusa ner till stan och köpa pendlar stället, för att kunna göra mig av med de äckliga svamparna.

 

Vad brukar du använda när du applicerar foundation?

 

När jag var inne på Lindex och stod och tittade på utbudet av sminkpenslar så ser jag en mycket bekant person - min föredetta arbetskamrat Eva (trodde jag).

- Nämen hej Eva, utbrister jag.

När vederbörande vänder sig mot mig med en undrande blick får jag ju se att det inte alls är Eva. Usch vad jag skämdes. Det är ju en riktig klassiker och man blir lika generad varenda gång. Som tur är var den här personen en riktigt trevlig prick, så vi skrattade båda åt min tabbe och gick därifrån med ett leende på läpparna. Så det kan gå!

 

Nu ska jag slappa lite i soffan och titta på förra veckans avsnitt av Inlåst på Tv4-play. Jag hade ju ingen tv förra veckan, så jag missade det avsnittet. Efter programmet blir det lunch och sedan är det dags att göra sig i ordning inför kvällen. Jag vet inte riktigt hur planen ser ut, men det löser sig så småning om. Alltid ska det väl finnas någonting man kan hitta på!

 

Trevlig halloween allesammans!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0