Tisdag 27 oktober

Idag har jag varit i skolan och haft seminarium och förberedelser tillsammans med gruppen inför på fredag. I gruppen skulle vi diskutera likheter och skillnader om våra egna uppfattningar av skolmatematiken genom åren och det var riktigt intressant. Det visade sig att jag inte var ensam om att tycka att matematiken var pest och pina. Vi var alla eniga om att matten i skolan bara var enformig och tråkig och att vi inte förstod syftet med ekvationer och andra tråkiga mattetermer. Detta måste vi som studenter nu arbeta bort och omvända till någonting positivt under kursens gång för att minska risken för att överföra dessa negativa tankar på våra framtida elever. Det ska bli spännande!

 

Nu är jag för trött för att skriva mer. Ögonen går i kors och kroppen dras som en magnet mot sängen. Imorgon bitti blir det sovmorgon eftersom vi är "lediga". Jag ska sova ut och sedan gå upp och läsa litteraturen inför fredagens seminarium. Jag ska även korrekturläsa inlämninguppgiften Matematiken och jag som ska in imorgon och sedan skicka in. Lär bli en soft dag.

 

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0