Första dagen på praktiken

Idag har jag haft min första dag på den nya praktikplatsen. Det var med spänning jag trampade mig bort till skolan och gick in i de för mig helt främmande lokalerna. Jag mötte upp min vägledare i entrén och sedan gick vi tillsammans bort till klassrummet. Eleverna var iväg på slöjd på morgonen, så vi fick gott om tid på oss att gå igenom mina uppgifter och annat viktigt. När eleverna sedan gjorde entré blev det världens virrvarr i huvudet på mig - alla nya ansikten och namn kändes som en omöjlighet att lära sig. Jag gjorde några tappra försök att memorera namnen, men det får jag lägga på hyllan så länge. Det kommer väl vartefter. Första intrycket av klassen och skolan var i alla fall väldigt positivt. Jag ser fram emot att få vara där under den här terminen och lära mig massvis med nya saker.

Nu under kvällen ska jag nog bara försöka ligga lågt. Jag har väldig magkatarr och har svårt att koncentrera mig på grund av detta. Det smärtar upp i bröstkorgen och gör det obekvämt att både sitta och ligga ner. Jag ska ta en frukt-och fibertablett ikväll innan läggdags och försöka skippa kaffet och allt som inte min mage tycker om, så att jag slipper det här eländet.

Dags för lite vila. Jag är jättetrött i huvudet efter dagens alla intryck.
Vi hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0