Fredagslyx

Jag är nyligen hemkommen från en heldag i skolan och nu är det äntligen helg. Innan jag gick till tåget tog jag en sväng in på Ica och handlade potatis och bearnaisesås som vi ska ha till middagen ikväll. Vi ska lyxa till det lite med marinerad entrecote, hemmagjord klyftpotatis och beasås. Det kan ju inte bli så mycket godare än så, eller vad säger ni? Hade vi haft möjlighet till att grilla köttet så hade det varit det ultimata, men stekt duger bra det med.

Jag läste nyss hos Linda att OLW har kommit med en ny chipssort - Sourcreme och bearnaisesmak. Den smaken måste vara specialgjord till mig, jag som är den värsta bearnaissåsälskaren som universum någonsin skådat. När jag berättade om en nya chipssorten kilade Emil iväg direkt till affären för att köpa en påse. Vi kunde inte hålla oss, utan öppnade påsen direkt och tog oss ett smakprov. De var riktigt goda måste jag säga - som vanliga sourcreme fast doppade i pulverbeasås. Sådan sås är jag inte speciellt förtjust i (jag vill ha färdig på burk), men som chips funkade det kanonbra. De kan jag varmt rekommendera!


Ha nu en trevlig helg allesammans. Det tänker minsann jag ha!
Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja det lät ju inte för gott sourcreme och bearnaise. Men man kanske ska prova innan man dömer ut haha

2009-09-18 @ 19:22:20
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0