Förstår, som ingen annan

Jag låg nyss i min säng och stirrade i taket. Funderade. Jag låg och tänkte på att allting som jag har att glädjas över i mitt liv, alla fantastiska människor, alla möjligheter. Tänkte även tillbaka på en massa gamla minnen, både bra och dåliga stunder. Saker jag har gjort och inte gjort. Saker jag kunnat gjort annorlunda eller velat haft ogjort. En låt, fylld av gamla minnen och känslor, hoppar av en tillfällighet igång på Spotify och tankarna flyr iväg för ett ögonblick. Plötsligt får jag en knuff i sidan och återvänder till nuet. Ett litet ludet ansikte stirrar med sina stora bruna ögon och stryker sig vänligt mot mig - länge och väl. Hon tittar, stöttar, glädjer och inger förståelse som ingen annan. Helt utan ord. Det var som om hon kunde läsa mina tankar och förstod att jag behövde lite kärlek.

Tänk att djur kan ha den förståelsen och förmedla en sådan läkande kraft!

Tuss, mitt älskade bus.

Stundtals envis, tvär och grinig, men ändå alldeles fantastisk.



Kommentarer
Postat av: Linnea - Mamma till Freja

Härligt med katter! <3

2010-04-05 @ 09:45:15
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

SV: jag tycker absolut att vi kan coacha och stötta varandra!! Ingen i min vänskapskrets försöker tappa vikt så de förstår inte alltid mig.. Vilket är väldigt jobbigt!



Jag är lite rädd för LCHF-kosten. Jag är rädd för att man äter mycket fet mat och går upp utav det, men det gör man kanske inte? :)

2010-04-05 @ 10:36:10
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0