Lördag 10/4

Idag har jag varit och jobbat på fömiddagen som vanligt. När jag var klar med städningen åkte jag över till mormor som ville bjuda på lunch. Hon hade lagat rotmos och fläsklägg, vilket jag inte har ätit sedan jag flyttade hemifrån. Det var riktigt gott och jag råkade nog äta lite mer än vad magen klarade av. Nu känner jag mig sådär otäckt uppblåst igen och det svider lite i maggropen. Förhoppningsvis ska det lugna sig under dagen, annars lär jag se ut som en stoppad korv i min tajta svarta klänning som jag ska ha på 25-årsfesten ikväll. Det skulle ju inte vara någon höjdare!

Som jag nämnde igår skulle intensiteten på gårdagens träningspass bli en överraskning eftersom det var ett rullepass. Det visade sig vara ett boxningspass och det känns idag kan jag säga. Jag var laddad till max och tog ut mig till 100 % och det varsnar jag rejält i armarna, bröstmusklerna och mellan skulderbladen. Ledaren berättade att boxningspasset kommer att återkomma på schemat till hösten och det var verkligen ett glädjebesked. Jag har saknat det under året som det nu haft ett uppehåll. Visst, cirkelfyset har varit grymt roligt det också, men boxningen är någonting alldeles extra. Nu när de utbildar en ny ledare kommer ju cirkelfyset att finnas kvar, plus att boxningen tillkommer, så jag ser fram emot mycket rolig träning i höst. Då skulle jag vilja hinna med ett pass cirkelfys, ett boxning och ett skivstång varje vecka för att arbeta upp styrkan och uthålligheten rejält. Det skulle jag behöva!

Nu ska jag ta mig en eftermiddagslur innan det är dags att snygga till sig inför kvällens festligheter.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh! My cup of tea! I´ll join you, for sure!

2010-04-11 @ 13:21:59
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0