Lite kuriosa om Maria

Du heter:
Maria.
Smeknamn: Vännerna kallar mig Mia, familjen säger Misen, Fillan kallar mig fröken och pojkvännen säger för det mesta hjärtat.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Helen Sjöholm - Gabriellas sång (bland annat, för det finns många).

Beroende av: Kärlek, vänskap, min mobil, mina katter etc.

Vad tror folk om dig? Att jag är en snäll och omtänksam person, hoppas jag. Även lite klantig och tankspridd, men sådant bjuder jag på.

Stämmer det? Ja, det gör det. Jag kan vara lite "egen" ibland, men det tycker jag att man ska vara. Varför vara som alla andra - de finns det ju redan så många av?!

Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögon tror jag.

Hur imponerar man på dig? Genom att vara snäll och genuin. Jag tycker inte om när folk håller på och gör sig till. Genom att få mig att skratta plockar man också pluspoäng.
Brukar du skratta för dig själv? Ja, det händer.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Det vet jag faktiskt inte och jag kan tyvärr inte kolla heller eftersom den ligger hemma hos karln.

Var bor du? I Katrineholm.

Trivs du där? Ja, jag har bott här i hela mitt liv och som det ser ut nu, kommer jag att stanna här i många år till.

Hur svarar du i mobilen? "Hallå det är Maria".

Vem ringde du senast? Min karl.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att vi skulle träffas utanför bion klockan 18.00.
Antal timmar sömn inatt: 8 h.

Sov du ensam: Nej, tillsammans med min karl hemma hos honom.

Brukar du komma i tid: Ja, jag försöker att göra det. Dock händer det att jag blir några minuter sen om jag vet att det inte är hela världen. Är det någonting viktigt jag ska iväg på är jag punktlig!
Hur känner du dig nu: Väldigt glad och positiv.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, grått, brunt och vitt.

Vad tycker du om fötter: Ja du, nödvändiga, men ganska fula kroppsdelar.

Vad saknar du: Inte mycket just nu. Det kanske skulle vara vänner som jag inte träffat på länge. Jag måste helt enkelt bli bättre på att höra av mig.

Hade du en bra kväll igår: Ja, det var en jättemysig kväll med först bio och sedan mys hemma hos älsklingen.

Favoritdryck på morgonen: Kaffe med mjölk eller te med mjölk och honung.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Kring 23-00 någon gång. Oftast lite för sent i relation till tiden jag ska upp.

Är du blyg? Nej, inte nämnvärt. Det beror på vilken situationen jag är i.
Sysslar du med någon idrott: Friskis, räknas det som idrott? Motion som motion, eller?
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, det gör jag absolut.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Försöka förstå mig på hur karlar tänker och rumla runt i sänghalmen för att få känns på hur det är för dem.

Är du nöjd med ditt liv: Ja, nu är livet mer än lovligt underbart och bättre kommer det att bli!

Är du bortskämd: Ibland så. Jag har en väldigt omtänksam familj och älsklingen vet hur man skämmer bort mig.
Vad gör du i morgon: Pluggar, städar och tvättar. Jippi!

Vad är det värsta du vet? Sjukdomar, fattigdom, lögner, bråk och allt sådant som förstör livet för männsikor.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, absolut! Vad skulle jag göra utan dem?

Vad är det finaste du fått? Livet. Tack mor o far!
En speciell dag du minns: När jag och Andreas träffades. En ganska komisk kväll som jag kommer att minnas för alltid.

Du samlar på: Burkar? Jag är helt besatt i smarta förvaringsburkar, matlådor och liknande som kan vara bra att ha. Knasigt, jag vet...

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma, älsklingen eller någon nära vän.
När grät du senast: Härom veckan när jag hade en liten melt down.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa och köpa en större bostadsrätt.

Vill du gifta dig: Ja, någon gång i framtiden när ekonomin tillåter. Vill dock ha en ganska enkelt ceremoni i sådana fall - gärna utomhus.
Vill du ha barn: Ja absolut. Hoppas att det inte är allt för långt bort i tiden.

Är du musikalisk? Ja, rätt så.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja - gifta sedan drygt 30 år tillbaka.

Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Nej, inte nu längre. Jag slutade för några år sedan och tänker aldrig börja igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0