Krasslig söndag

Jag vaknade ganska tidigt i morse på grund av mina vilddjur som hade en idé om att matte fortare skulle gå upp och servera mat om de förde ett herrans liv och försökte ha ihjäl varandra. Som vanligt med andra ord. Fungerade det? Ja såklart. Serverade mat till mupparna, drog igång en maskin tvätt och kröp sedan ner i sängen igen hos älsklingen. De är ju söta när de sover i alla fall.

Hela den här dagen har varit grymt lat och ineffektiv, men så måste det ju få vara när man är sjuk, eller hur? Just nu sitter jag och läser om socialpsykologiska teorier och försöker göra en insats med exjobbet, men det går sådär. Texten är tung och svår att förstå och med en tung huvudvärk till råga på allt blir det inte lättare. Bad combination.

Under veckan som kommer är det mycket i görningen:
  • Måndag: Jullunch med jobbet, låna bok på bibblan och uppsatsskrivande.
  • Tisdag: PLUGG, för kung och foster land.
  • Onsdag: Plugg, iväg på avtalsskrivning och löneförhandling med rektorn, plugg igen.
  • Torsdag: Plugg och deadline till testopponeringen. 80-90 % av uppsatsen ska helst vara klar då.
  • Fredag: Uppsatsläsning, opponering och skrivande på min egen uppsats igen.
Nämnde jag att jag inte har tid att vara sjuk?! Nej just.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0