Slö och smått ineffektiv dag

Min stackars älskling gick upp klockan 05.10 i morse och begav sig ut i -20 grader medan jag fick somna om i värmen i sängen tillsammans med Felix och Tuss. Jag tyckte så synd om honom! Min klocka var ställd på 08.30 för uppstigning, men av någon oklar anledning (läs: dålig självdisciplin) stängde jag av alarmet och somnade om. Sedan vaknade jag inte förrän 11.30 och det kändes ju sådär. Jag som hade planerat att vara effektiv idag och färdigställa såväl litteraturgenomgången och teorin i uppsatsen, men så blev det minsann inte. Fy på mig! Time to shape up.

Min självdisciplin är faktiskt under all kritik när jag vet om att mitt slöande inte kan få några omgående konsekvenser. Att gå upp och jobba brukar aldrig vara några problem eftersom jag vet att man inte får komma försent till sin arbetsplats, men så fort det inte ställs några krav på mig blir jag slö och omotiverad. Märkligt hur människan fungerar ibland. Känner du igen dig?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag kommer!

2010-12-01 @ 20:48:08
URL: http://emmchen.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha robert går upp så tidigt nästan varje morgon och går ut med Leja. Hoppas ni har det bra! Kram

2010-12-02 @ 08:49:24
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/
Postat av: elfrida @ popgownia.webblogg.se

Jag känner igen mig till 100%! Det är ju helt sjukt egentligen. Men tack för ditt inlägg vännen, du fick mig faktiskt att bli lite sugen på att lägga mig ned med min c-uppsats i historia! En liten spark i röven sådär lite då och då kanske gör underverk.



Och så är ju Rocky hemma, blir multitasking på hög nivå här: klia Rocky på huvudet och skriva på uppsatsen! Toppen!



Kram!

2010-12-04 @ 23:54:35
URL: http://popgownia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0