Dags för klippning

Idag på vägen hem från praktiken slank jag in hos frisören för att boka en klipptid. Mitt hår har blivit så fruktansvärt slitet och jag står inte ut med att se ut som ett barrträd en dag till. Jag fick en tid redan i eftermiddag och det ska bli så skönt. Min frisör kommenterade att det var ett tag sedan jag var och klippte mig, och med en närmare eftertanke minns jag faktiskt inte sist jag var där. Jag var tvungen att gå hem och plocka fram kalendern från 2009 och det var med en chock jag konstaterade att jag senast klippte mig den 23:e juli 2009 (!!). Det är drygt ett halvår sedan nu! Så det kan gå...

Som sagt, klippning i eftermiddag och jag funderar på om jag ska köra på det gamla vanliga eller om jag ska våga förändra mig lite. Jag har ju varit inne på att spara ut till långt igen och den känslan tror jag finns kvar. Jag tycker ju om långt hår eftersom man har så mycker fler valmöjligheter, som tofs, fläta, lockat, vågat, plattat etc. Å andra sidan kan man ju inte ha samma frisyr, år ut och år in, för det är också tråkigt. Jag skulle vilja ha modet att ge frisören fria händer, både vad det gäller frisyr och färg, men det finns inte i min värld. Jag är så himla feg för förändringar eftersom man utsätter sig för en risk att bli missnöjd. Håret är trots allt en så stor del av en själv!

Jag tror att jag kommer att köra på ett säkert kort idag trots allt, med ett undantag för luggen. Om det går vill jag att hon klipper snedlugg, så att det längsta av luggen går ihop med hårslingorna på sidan. Det är svårt att förklara, men ungefär som tjejen till vänster på de övre bilderna har. Det tycker jag är snyggt och skulle ge en lagom förändring för stunden.

Är Ni lika fega som jag när det gäller håret,
eller låter ni frisören go wild and crazy?

Kommentarer
Postat av: linnea :)

fin blogg:)

2010-02-01 @ 12:30:18
URL: http://youareborntoloveme.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker håret är ens bästa accessoar, så man ska va rädd om det. Ta hand om det, så det inte blir slitet o trasigt, för det är inget snyggt. Men, fördelen med håret, är, att det växer ju faktiskt ut igen, eller det går att klippa om, eller det går att färga om ifall man skulle ångra sig, eller mot all förmodan tycka illa om den hårfärgen man just lagt i. Det är lite min filosofi om håret, och jag försöker leva efter det. Jag har haft mitt hår i alla möjligt längder, förutom kort kort kort, några cm kort :P.. Och jag trivs som bäst i kort typ "haka/halslångt" och när jag har riktigt långt. Men jag tycker det är kul att prova ändå. Provar man vet man aldrig, och som sagt, det växer alltid ut igen. :)

2010-02-01 @ 23:04:32
URL: http://stumpah.rocas.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0