Ett litet sidospår

Igår fick jag ett enormt sug efter någonting gott. Efter jobbet hade vi planerat in en fika hos min syster och hennes familj, vilket väckte idén om att baka en kladdkaka och bjuda på till kaffet. Den smakade riktigt bra med en klick vispgrädde till, men kändes lite förbjudet med tanke på mängden socker som inte går i enlighet med min nya kost. Framåt kvällen bjöd syrran på kebabpizza och det kändes inte heller helt rätt. Jag som inte har ätit pizza på över två månader. Som om inte det vore nog blev det lite lösviktsgodis och en påse chips till filmen senare på kvällen. Jag måste ha fått hjärnsläpp totalt! Men ska man fuska, kan man väl lika gärna göra det ordentligt, eller hur? Dessvärre har min mage fått ta smällen för detta sidorspår idag. En rejäl magkatarr lär väl komma som ett brev på posten kan jag tänka mig. Hmm, var det verkligen värt det?

Idag har jag storstädat lägenheten, tvättat, bäddar rent i sängen och pysslat större delen av dagen. Det var länge sedan jag gjorde en sådan grundlig städning, vilket märktes rejält. Jag drog fram och dammsög bakom skrivbordet och där låg dammtussar stora som knytnävar. Samma sak var det bakom soffan där damm och katthår hade samlats i stora högar. Jag borde egentligen städa såhär grundligt oftare, men varken tiden eller orken räcker till. Att ständigt hålla den här standarden i lägenheten skulle innebära att grundligt storstäda var och varannan dag och det orkar man inte. Inte jag i alla fall!

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är inte mer än människa. =)

Hoppas magen inte bråkar för mycket med dig!

2010-02-07 @ 23:50:18
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: anna

klockrent citat!

2010-02-08 @ 12:27:21
URL: http://declaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0