Nya perspektiv

Jag tyckte förut att det här var den värsta tänkbara dagen på länge, men det visade sig att den blev rätt bra ändå. På eftermiddagen tog jag och Pauliina en rejäl långpromenad och njöt av solen som gnistrade i snön. Vi pratade om allting som har hänt sedan sist vi sågs, vilket blev en hel del, och ventilerade saker och ting som behövde lättas från våra hjärtaan. Det kändes oerhört skönt eftersom jag just då kände mig som en sargad själ som bara ville stänga in mig och gråta resten av dagen. Men egentligen, vad skulle det tjänat till? Självömkan och destruktiva tankar löser verkligen inga problem och det slog mig efter en väldigt givande konversation under kvällen. Med tanke på hur en del människor lever och hur dåligt de/deras omgivning mår, kan man verkligen skatta sig lycklig för en sketen tenta som råkat gått åt helvete. Sådana problem går ju att lösa!

Visst, jag snubblade och föll, men det var inte värre än att resa sig igen, borsta av sig och gå vidare.

Nu ska jag infinna mig på jobbet om mindrre än 8 timmar.
Det kanske vore en idé att krypa till kojs - ögonen svider som öppna sår.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket sammanträffande att du också kikat på väggtext:) Låter jättefint med bara ett ord också, det blir väldigt effektfullt. Ha nu en riktigt mysig helg. Kram

2010-02-06 @ 10:11:24
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/
Postat av: Frida

Så jäkla bra gjort av dig! Det som inte dödar oss, gör oss starkare!

2010-02-06 @ 12:32:50
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Spännande... då får vi hoppas på att det är en positiv förändring då =)

2010-02-07 @ 12:47:44
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0