Som jag ägde!

Tidigare ikväll när jag satt och kollade på tv ringde min mobil. Det var Hilda som undrade om jag ville följa med ner till Duveholmshallen och köra lite bowling. Ja varför inte, tänkte jag. Några minuter senare blev jag upphämtad och vi styrde färden mot, vad jag trodde, skulle bli en stensäker förlust för min del. Vi rumlar in i bowlinghallen, letar fram de där fulsöta skorna, provar ut kloten och drar igång första serien. Jag inledde min omgång med en strike direkt och det satte nerverna i darrning på mina motståndare - framförallt hos grabbarna. Sedan fortsatte jag min serie halvdant med en och annan spärr och strike, men slutade tvåa (men en ynka poängs skillnad) mot Hilda. Girlpower så det hette duga vill jag lova! Efter det ville killarna självklart ha revansch. Under serie två gick jag ut lite skakigt, men slog sedan på stort med fyra strikes framåt slutet. Den serien vann jag stort och blev bra kaxig inför sista och avgörande omgången! Även den gick hyfsat, men jag insåg att jag inte skulle ta hem hela spelet, för grabbarna plockade in rejält med poäng på slutet. Dock gick det bättre än väntat och jag tog förstaplatsen i totalpoängen också. Var jag mallig då eller, haha? Det var nästan på vippen att jag fick gå hem.

Mina medspelare insisterade på att vi skulle ta ett gruppfoto efter en väl avslutad match. Det är det fulaste och mest töntiga kort jag någonsin sett, men det bjuder jag på. Kul som sjutton var det i alla fall! Märkligt att vi inte blev portade därifrån så som vi höll på - trasiga banor, försvunna klot och kommentarer som fick hela bowlinghallen att rodna.



Kommentarer
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Det var gott, men hade varit godare om laxen blev klar ;) Det är inte billigt kan jag tala om ;)

2010-02-19 @ 09:17:34
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Ja, men löjrommen var inte speciellt god. =P

2010-02-19 @ 13:02:14
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0