Alla dessa listor

Listor - hata eller älska dem. Jag tycker att det är ganska roligt och kan inte låta bli att fylla i dem. Det är kanske något form av syndrom jag har. Denna hittade jag hos Linda.

Namn: Maria
Piercingar: Nej. Eller räknas hål i öronen?
Tatueringar: Nej, men jag har funderat bra länge på att skaffa en. Fast det kanske inte är någon höjdaridé med tanke på att jag är både nålrädd och ganska smärtkänslig.
Längd: 168 cm.
Skostorlek: 38-39
Hårfärg: Ljusbrunt
Är du kär i någon: Har precis avslutat ett nästan 2 år långt förhållande. Mixed up feelings så att säga!
Önskar du att du bodde någon annanstans: Varmare breddgrader skulle inte skada. Hus i Spanien kanske?
Tänker du på självmord: Absolut inte. Jag är livrädd för döden!!
Tycker andra att du är attraktiv: Vet inte riktigt. Jag brukar oftast skratta bort komplimanger för att jag blir så generad.
Vilket shampoo använder du: VO5 Sheer Vitality
Vilken parfym använder du: Laura Biagotti - Emotion. Den har dessvärre utgått från deras sortiment så nu snålar jag som bara sjutton för att den inte ska ta slut. Hur ska jag klara mig utan den?
Vad är du rädd för: Döden! Jag har en ständig oro om sjukdomar och olyckor som kan drabba mig eller mina anhöriga. Det är inte alldeles hälsosamt att tänka så för att man blir väldigt nojig. Varför oroa sig i onödan, egentligen?
Gillar du att tvätta: Finns det någon som gillar det? Det är ett nödvändigt ont och man måste göra det vare sig man vill eller inte. Jag har tack och lov egen tvättmaskin i badrummet som underlättar för mig!
Gillar du Berg-och-Dalbana: Yes, I love it! Jag blir som ett barn på nytt när jag är på ett nöjesfält. Berg- och dalbanorna i USA var grymma!


SENASTE...

Film du hyrde: Johan Falk - Leo Gaut
Film du köpte: Råttatouille, haha. Jag älskar barnfilmer!
Låten du lyssnade på: Wolfmother - Sundial
Låten du hade på hjärnan: Håkan Hellström - Jag älskar dig så mycket att jag hatar mig
Låten du laddade ner: Jag laddar inte ner längre nu när jag har Spotify.
Personen du ringde: Mamma
TV program du tittade på: Pimp my ride på MTV, fanns inget annat att se.
Personen du tänkte på: Min mormor


FAVORIT...

Mat: Har väldigt många favoriter. Jag är ett stort fan av fisk - framförallt lax. Tacos och kycklingwok är också väldigt gott!
Låt: Jason Derulo  - Watcha say
Sak att göra: Just nu är det att peppa mig själv att komma i form och må så bra jag bara kan på alla tänkbara sätt.
Sport: Jag är ingen sportmänniska, men vad det gäller träning är det Friskis som gäller för min del. Funderar även på att testa gym, men det är fortfarande oklart hur det blir med den saken.
Dryck: Till vardags är det vatten som gäller, både vanligt kranvatten och kolsyrat. Till fest dricker jag helt vin.
Kläder: Legging och tunika. Det har blivit helt min grej.
Film: Life as a house (Livsverket). Underbar film som får mig rörd till tårar varenda gång. Har säkert sett den 10 gånger nu, minst.
Bil: BMW tycker jag är schysst, men helst kör jag Saab 9-3 som vi hade på trafikskolan. Det är en lättkörd och underbar bil!


ANTAL...

Gånger du varit kär: En del småcrushes har man väl haft genom åren, men bara ett fåtal som varit på riktigt!
Gånger ditt hjärta brustit: Mååånga gånger av olika anledningar. Jag är nog ganska känslig av mig och får hjärtat att brista lite för lätt.
Hjärtan brustit på grund av dig: Det vet jag inget antal på, men beklagar what so ever!
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Oj, det vet jag inte. Sådant håller man inte koll på!
Ärr du har på kroppen: Ett större på magen från blindtarmsoperationen och en massa små från skärsår och liknande.


SENASTE...

Bok du läste: Maria Eriksson - Mias systrar

Personen du fick mail av: Facebook, som meddelade att någon hade kommenterat sitt foto.
Personen du fick brev av: Får ju inga riktiga brev längre eftersom det mesta kommuniceras via mail och sms. Det tycker jag är synd eftersom handskrivna brev är mysigt att få.
Personen du fick sms av: Emil
Gången hela din familj åt middag tillsammans: På julafton


ÖVRIGT...

Vad har du gjort idag: Ätit en god frukost framför tvn, tränat och degat framför datorn.
Var det kul: Hmm, beror ju lite på vad man jämför med. Vad är en bal på slottet liksom, haha?
Hur tidigt stiger du upp: Eftersom jag studerar och jobbar lite extra ibland varierar det väldigt.
Gillar du att slåss: Nej det tror jag inte. Jag har bara nystat till en person en gång. Det kändes rätt bra och han förtjänade det!
Vad ska du göra ikväll: Det är redan kväll och jag ska krypa ner i sängen och sova. Ska jobba i morgon kl. 8.

Är du seriös: Ja det tycker jag. Jag studerar, jobbar extra och sköter det mesta som jag ska, så varför inte?
Vad är du allergisk mot: Ingenting speciellt. Det händer att jag reagerar på vissa saker som t.ex. kiwi och färsk ananas, men det är ingenting jag blir direkt sjuk av.
Var har du ont: I nacken. Har suttit alldeles för länge vid datorn nu. Bums i säng med mig!
Använder du hårspray: Ja, fast inte varje dag.
Kan du stå på händer: Nej, jag är ungefär lika smidig som ett kylskåp. Hade jag fortsatt med gymnastiken som liten hade man kanske kunnat det. Upplever det dock inte som någon större förlust att inte kunna stå på händer.
Favorit serie: Sex and the city. Kan det bli mycket bättre än så? Dessutom gillar jag de flesta matlagningsprogram.


ÖVRIGT MER...

Salt eller socker: Jag tycker om både och borde/ska dra ner på intaget av båda.
Gillar du ketchup: Nej, inte speciellt. Kan hända att det förekommer någon gång ibland som ingrediens i en maträtt, men aldrig direkt på maten som många har.
Är du glad nu: Ja det tycker jag. Jag är glad och nöjd över dagens kost och träning!
Var du glad igår: Nja, det gick lite upp och ner i omgångar.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja, många.
Vad dansar du till: Det mesta med schysst rytm som får en på bra humör.
Stockholm är: Stort och stressigt. Ingenting som faller mig i smaken eftersom jag inte är någon storstadsmänniska.
Göteborg är: En resa tur och retur till Liseberg.
Kan du sjunga: Jag sjunger hellre mycket än bra om man säger så.
Mer värt än guld: Familj, vänner och att få ha hälsan i behåll.
Spaghetti eller makaroner: Same same, but different, men föredrar nog spaghetti bättre om man måste välja.
Ett land jag helst vill besöka: Thailand
Ska bli skoj: Vårens kurser i skolan och att återigen träffa en massa nya människor. Ser även fram emot att för en gångs skull lyckas med mina mål gällande kost och träning. Det SKA gå, nu när jag har så bra stöd!
Ska inte bli skoj: Tentan i matematikkursen den 20 januari. Bävar sååå.
Sparar till: Att köpa lite nya kläder och skor till våren . Det vore najs!
Väntar på: Att få sova. Klockan börjar bli mycker och jag ska upp 06.45 i morgon bitti.
Pålägg som gäller: Har blivit en del julskinka på sistone. För övrigt är det ost och leverpastej som gäller, de få gånger jag äter smörgås vill säga.
Dagens dryck: Kranvatten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0