Förbaskade snö

Idag har jag varit och jobbat på förmiddagen. Det var så oerhört segt att ta sig ur sängen i morse och jag fick verkligen tvinga mig upp. Så fort jag fick i mig lite frukost och tvättat ansiktet i iskallt vatten vaknade jag till, men det var på håret att jag kröp tillbaka ner i sängen i alla fall. Då hade nog inte KappAhl fått sig någon städning idag kan jag säga.

Nu när julen är förbi höll personalen i butiken på att tömma alla skyltfönster på juldekorationer. I årets juldekor har de bland annat haft underkläder på skyltdockorna som i sin tur har stått i ett tjockt lager med fusksnö gjort av fint, fint rivet silkespapper. Detta skulle de nu riva medan jag var och städade idag, vilket resulterade i fusksnö i stort sett hela butiken. Den förbannade fusksnön blev såklart elektrisk och satte sig fast överallt på mig och mina städprylar, på personalen, kläderna, golv och väggar och det var ett helvete att få bort. Hur kan de som bestämmer dekorerna komma på att man ska använa ett sådant korkat material? Visst, det var jättefint, men ack vilket merjobb det medförde för alla inblandade att få bort det. Hade det inte räckt med vit vadd eller någonting för att få det att efterlikna snö, kan jag tycka? Usch säger jag bara!

Nu är jag hemma och avnjuter en kopp té innan jag ska ta tag i städningen av lägenheten. Är det inte någon annans skit man städar så är det ens eget. Aldrig tar det slut!

Ha en bra start på veckan allesammans!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0