Längtar till våren

Just nu längtar jag oerhört till att våren kommer. Visst, det är jättemysigt med all snö och kylan som har varit, men nu räcker det faktiskt. Ljusare tider och tunna vårkläder är det man drömmer om nu - inte nattsvart mörker och tjocka dunjackor. Jag sitter just nu och dagdrömmer om all den shopping jag vill göra till våren - kläder i ljusa fräscha färger, snygga vårskor, en snygg jacka och någon fin väska. Jag har kollat runt på diverse hemsidor (H&M, Gina, Din Sko etc.) och sett att det kommit så myckte fint till vårkollektionerna, vilket gör shoppingbegäret smått olidligt. Jag har lovat mig själv som delmål, när jag har nått mina -5 kg (0,9 kg kvar), att jag ska få ta mig en rejäl runda i Norrköpings city och handla någonting riktigt fint. Vårskor, träningskläder och kanske någon tunika med leggings står då högst på listan. Byxor och liknande vill jag inte köpa nya förrän hela målet är nått, dvs. -10 kg, eftersom det förhoppningsvis kommer att hända en del med min kropp tills dess. Det blir kanske framåt försommaren!?

Trots att shopping och kläder är fantastiskt roligt längtan jag nog mest till våren på grund av att man kan börja jogga igen. Nu skulle man kunna tro att jag har 40 graders feber och sitter här och yrar, eftersom jag tidigare hatat jogging, men det har jag inte. Tro det eller ej - jag längtar till att få snöra på mig skorna och bege mig ut på en runda igen. Det är en oerhört effektiv motionsform, man kan utföra det precis när man vill, se snabba resultat och är dessutom helt gratis att utföra. Antagligen längtar jag så mycket efter joggingen på grund av att jag verkligen, verkligen vill nå min målvikt en gång för alla och det vet jag att lite löpning skulle påskynda.

Jag ska försöka att inte gå händelserna i förväg, men jag funderar redan på vad jag ska ha som andra delmål. Ska jag satsa på -8 kg först eller på målvikten -10 kg direkt och vad ska jag belöna mig med den gången? En resa kanske? Det skulle inte sitta fel! Smal och brunbränd, hmm. Nu fladdrar mina tankar iväg rejält - bäst att runda av innan detta spårar ur totalt!

Har Du några mål just nu och vad är Din morot?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0