Lev i nuet

Nyss när jag slog på tv:n som visade MTV hörde jag en låt som fick mig att tänka till lite. Det var Ison & Filles låt Jag skrattar idag och den hade en riktigt tänkvärd text. Själva musiken kanske inte direkt var min stil, men jag rycktes med i alla fall. Det de sjunger är så sant och det behöver man bli påmind om med jämna mellanrum.
Jag skrattar idag kanske gråter jag sen
Jag vill leva i nuet inte ångra mig sen
Så jag lever idag, idag, idag
Morgondagen är för långt bort men vi är här idag
Så jag skrattar idag

[...]
Är det nånting jag lärt mig i livet är det att aldrig ta nånting för givet
Låt oss skåla för det för man får det man ger
Inget mera med det allt är skrivet
Gårdagen är redan förbi. Morgondagen är för långt bort i tid
Tar vara på tiden jag fått, det är så jag vill leva mitt liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0