Oerhörd frustration!

Sedan tre veckor tillbaka har jag ätit enligt LCHF-kosten och har trots den korta tiden märkt klara positiva hälsoeffekter. Jag har återfått min energi, sover bättre på nätterna och som pricken över i:et gått ner 4 kg, utan att anstränga mig speciellt mycket. För den som inte har koll på vad LCHF är så innebär det Low Carb, High Fat och bygger upp en kosthållning med lågt kolhydratsintag och mycket fett. I det stora hela älskar jag den nya kosthållningen och min kropp tycks ha anammat det direkt genom att göra sig av med onödiga kilon. Min mage däremot tycker inte om detta! Jag har nu återfått min magkatarr eftersom den reagerar direkt på fett, vilket kosten till stor del består av. Magen är nu rejält uppsvälld, har en obehagligt sugande smärta i mellangärdet, är hungrig men kan inte äta, rapar och är konstant illamående. Låter det trevligt? Nej, tänkte väl det.

 

Detta är oerhört frustrerande! Jag vill ju inte sluta med den nya kosthållningen eftersom den ger så oerhört goda effekter i övrigt, men självklart måste jag lyssna på min mage eftersom det är både obehagligt och farligt att gå med magkatarr. Vid långvariga problem kan det leda till magsår och det är inte att leka med. I morgon efter jobbet ska jag gå raka vägen till Apoteket för att köpa receptfri medicin (Omeprazol eller Losec) som de rekommenderade på vårdguiden. Man behöver tydligen någonting som lindar syreutsöndringen i magen för att inflammationen i magslemhinnan ska läka. Med hjälp av de tabletterna hoppas jag verkligen att det kommer att hjälpa. I annat fall får det bli ett besök hos farbror doktorn framöver, för dessa magproblem är ett ständigt återkommande problem som jag mår väldigt dåligt av.

 

I och med detta innebär det även totalt förbud av kaffe, starka kryddor och frukter/grönsaker som innehåller starka syror, t.ex. äpple och paprika. Allt det här vet jag är rena döden för min stackars mage, ändå utsätter jag den för det dagligen. Så länge jag inte äter det i kombination med pizza, chips eller alkohol brukar det inte vara någon fara, men nu opponerar sig magen rejält. Hur det blir i fortsättningen med LCHF-kosten återstår att se. Jag håller verkligen tummarna på att medicinen ska göra gott, för jag vill verkligen inte sluta när jag mår så bra i övrigt.

 

Önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Linnea Bergsten

Sv: Hon Är jättesöt i den, eller ja, har inte provat den nu när rosetten är där =)

2010-01-08 @ 21:19:54
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Postat av: Claudia

söta katter i din header =)

2010-01-09 @ 15:23:46
URL: http://claudiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0