Söndag, med allt vad det innebär

Ja, då var helgen redan slut, igen. Dagarna går så väldigt fort och innan man vet ordet av det ska man tillbaka till skolan igen. I morgon börjar vi en ny kurs, pedagogiskt ledarskap, och det ska bli spännande. Enligt vad jag har hört ska det vara en riktigt bra kurs och det låter lovande. Jag ska kolla igenom studiehandledningen under dagen för att skapa mig en uppfattning om kursen arbetsbelastning och förbereda eventuella frågor som uppstått under läsningen. Detta ska jag göra efter att jag har städat klart här hemma. Disken är avklarad, tvätten är igång och nu ska det dammsugas, moppas och dammas lite. Riktigt tråkgöra, men ack så nödvändigt!

Igår var jag hemma hela kvällen och hade ett riktigt filmmarathon, all by myself. Först såg jag Män som hatar kvinnor och när den var slut var jag så trollbunden av storyn att jag sprang ner och hyrde Flickan som lekte med elden också. Totalt fem timmars filmtittande blev det! De var lite otäcka, så det var tur att jag fick hålla tass med Tuss som låg och sov på min mage. Till filmerna knaprade jag på grönsaksstavar med vitlöksdipp och en smaskig nötmix gjord på enbart naturella nötter. Mina andra vända ner till Konsum för att hyra film nr.2 resulterade dock i en 35 grams 70 % chokladkaka, som försvann i ett nafs. Ett litet snedsteg från min nya kosthållning, men det bjuder jag på. Det är första godiset jag köper på två månader, så jag ser det inte som ett jättemisslyckande!

Ikväll blir det träning igen klockan 16.45. Nu har jag haft två dagars vila för min handled/armbåge och jag har inte lika PMS-ont i kroppen längre, så förhoppningsvis går det bra. Jag mjukstartar med ett puls/bas för att sedan lägga i femmans växel på cirkelfyset i morgon kväll.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0