Söndag - segt som vanligt

Idag vaknade jag skapligt tidigt och kände mig riktigt utsövd. Började dagen med en rejäl frukost med kokt ägg, en liten skål fil med olika frön och en kopp kaffe. De flesta som jag känner äter kaviar på sina ägg, men det gör inte jag. Jag är inte som alla andra, utan äter Bregott till mina ägg. Det har jag gjort sedan jag var liten och det kommer nog av att min far gjorde så. Smör och lite salt på, det är grejer det! Efter frukosten slötittade jag lite på nyhetsmorgon och kopplade av en stund på spikmattan. Av detta känner jag mig nästan som en ny människa, vilket bådar gott för resten av dagen! Har inga direkta planer idag, mer än att jag ska träna kl. 16.00. Innan dess borde jag ta tag i mina studier och kanske städa lite. Sådant är alltid bra att avklara i slutet av veckan för att kunna ta den nya veckan med ro.

Oron som jag skrev om igår kväll består även idag. Har påträffat blodspår i urinklumparna idag igen och det bekymrar mig väldigt. Jag har lekt och gosat med Felix väldigt mycket under förmiddagen och jag kan verkligen inte se några som helst tecken på sjukdom. Han är precis lika livlig och knasig som vanligt! Är det inte märkligt så säg?

Om det är någon som har erfarenhet av katter som fått urinvägsinfektion eller annat som kan orsaka blodstänk i urinet, skriv gärna en rad och berätta. Jag är utom mig av oro och kan knappt vänta tills i morgon då jag ska ringa veterinären direkt på morgonen.

Jag önskar er alla en skön avslutning på helgen!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0