Tentaångest

Idag är det måndagen den 11 januari och det återstår således 9 dagar till vår salstenta i matematikkursen. Ångesten börjar bli brutal och jag vet inte vad jag ska ta mig till. När jag tittar på den gamla tentan från januari 2009 känns det fullkomligt panikartat, för frågorna är väldigt komplicerade och omfattande. Det gäller att ha full koll på alla moment och många olika praktiska idéer på hur man tillämpar dem. Jag är dessutom rejält sur på mig själv för att jag svek min planering. Jag hade lovat mig själv att plugga lite hela tiden för att hålla allting fräscht, istället för att råplugga på slutet, men vad händer? Jo, nu sitter man ju här med eld i baken och ska banka in allting i sista sekund. Så jäkla typiskt mig! Att man aldrig lär sig av sina misstag.

Nu har jag i alla fall kollat på den gamla tentan och skrivit ner alla moment som togs upp i den, såsom rumpsuppfattning, klassificering, sortering, räknelagarna, differentiering, individualisering, lotsning, problemlösning, diagnostisering, åtgärdsprogram och bedömning. Nu vet jag ungefär vad det är för områden jag ska fokusera på och då är det väl bara att sätta igång antar jag. Uuhh, jag ryser av blotta tanken!

Wish me good luck!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag skaffade ett nytt abonnemang som går på ca 229 kr i månaden, då kostade telefonen 1 kr. (Genom Telia.) Perfekt! Jag tror att man får mycket telefon för pengarna! =)

2010-01-11 @ 21:20:38
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Frida

Lycka till med pluggandet förresten! Det kommer säkert att gå bra!

2010-01-11 @ 21:21:19
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0